رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کاهش فوتی ها در هرمزگان/ بستری‌ها در میناب، بندرلنگه و قشم افزایش یافته است



رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: اینکه بدانیم ماسک می تواند محافظت کند و رعایت نکنم این ها باعث افزایش آمار می شود.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۲۱ مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: بیماری مهلکی را تجربه می کنیم و در این راستا همکاری، همدلی و همیاری همه جانبه ای را شاهد هستیم که بخشی از آن اطلاع رسانی صحیح است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ مرداد بهانه ای شد که بتوانیم از این روز استفاده کرده و فرصتی پیش آید از کسانی که به عنوان خبرنگار وقت و آبرو و جانشان را در این راه گذاشته اند، تقدیر کنیم، اظهار کرد: اگر کاری از بهداشت و درمان بخواهد تاثیرش را نشان دهد، جز از طریق اطلاع رسانی توسط خبرنگاران امکان پذیر نیست.

فرشیدی با اشاره به اینکه خبرنگاری کار حساسی است و بدون اطلاع رسانی صحیح نمی توان کاری پیش برد، خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان در مسیر کاهشی قرار داریم و این موضوع از تیر ماه به وقوع پیوسته و این کاهش در مراجعه به مراکز درمانی هم نمود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش روند بستری و فوتی ها در هرمزگان هستیم، اضافه کرد: بر اساس بروز و شیوع بیماری چند بار استراتژی های مراقبتی را تغییر و ترجیح دادیم، تعداد بیماران بخش ویژه کم شده اما خدمات همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: باید بدانیم که بیماری از بین نرفته است، وقتی می گوییم استان قرمز است به معنی قرمز بودن همه شهرستان ها نیست.

وی با بیان اینکه بندرعباس شاخصه ای است برای رنگ بندی وضعیت استان هرمزگان، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت بندرعباس از قرمز نارنجی شد و زمانی که عنوان کردیم بشاگرد و سیریک سفید است، بسیاری از مراقبت ها کم شد که این موضوع باید اصلاح شود و افراد همچنان به رعایت پروتکل ها پایبند باشد.

فرشیدی ادامه داد: متاسفانه در برخی شهرستان ها مانند میناب، بندرلنگه و قشم افزایش آمارها داشتیم و تعداد بستری آن ها بالاست.

وی با بیان اینکه موارد فوتی کرونا در هرمزگان تا این لحظه به ۶۱۴ مورد رسیده است، اضافه کرد: بالای ۵۰ درصد از بخش(آی.سی.یو) مرخص شده اند و این آمار مناسب و نشان دهنده طی کردن روند مطلوبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه تمام برنامه ما باید بر اساس این باشد که بیمار نداشته باشیم که بدحال شود، خاطرنشان کرد: اینکه بدانیم ماسک می تواند محافظت کند و رعایت نکنم این ها باعث افزایش آمار می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها