از ابتدای سال جاری،

7 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ استان انجام شده است



رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری‌ استان انجام شده و هیچگونه توقف جوجه‌ریزی وجود ندارد.

به گزارش صبح ساحل، علی باقرزاده همایی روز سه‌شنبه افزود: این میزان جوجه‌ریزی در حالی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰درصد رشد داشته اما اگر مرغدار از تامین نهاده مورد نیاز واحد تولیدی خود اطمینان نداشته باشد قطعا شاهد کاهش جوجه‌ریزی خواهیم بود.

وی بیان داشت: اقلام مورد نیاز واحدهای مرغداری، ذرت و کنجاله سویا است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای تامین ذرت مشکل خاصی وجودندارد ولی در تخصیص کنجاله سویا به هرمزگان با کمبود ۵۰درصدی مواجه هستیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: مشکلات کمبود کنجاله سویا به دلیل ثبت سفارش و تامین ارز و واردات این نهاده در کشور است که در این زمینه دچار محدودیت‌هایی هستیم.

باقرزاده اظهار داشت: البته پیگیری‌های متعددی از سوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این خصوص صورت گرفته و در روزهای آینده مشکل کمبود کنجاله سویا برای مرغداری‌ها حل می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش مرغداران هرمزگان در تولید و تامین گوشت مرغ بدون توقف با وجود کاهش ۵۰درصدی کنجاله سویا قابل تقدیر است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، صنعت مرغداری را از جمله صنایع پویا در بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: این صنعت سهم ویژه‌ای در تامین پروتئین دامی مورد نیاز استان دارد که همواره با همت بی‌وقفه به فعالیت‌های خود ادامه داده‌اند.

منبع:ایرنا

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها