راه اندازی پیست رانندگی در بندرعباس



سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس گفت: ضروری است که پیست رانندگی در شهر بندرعباس راه‌اندازی شود.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ نقی حیدری در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: آمار فوتی‌های حوادث رانندگی شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان در سه سال گذشته رو به افزایش است،؛ در چهار ماه ابتدایی امسال ۱۹ فوتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی یکی از علل مهم بروز تصادفات را سرعت بالای خودروها دانست و افزود: با توجه به علاقه جوانان به رانندگی با سرعت پیشنهاد می‌شود که پیست رانندگی در بندرعباس راه‌اندازی شود تا تخلیه هیجان در خیابان صورت نگیرد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس ادامه داد: شرایط برای نیروهای راهور بسیار دشوار است، برخی نیروها به صورت دو شیفت فعالیت دارند و این امر به دلیل نبود دوربین و تجهیزات الکتریکی سر چهار راه‌هاست.

وی ادامه داد: ساختمان راهنمایی و رانندگی بندرعباس فرسوده است و جوابگوی پاسخگویی به امور مردم نیست.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه در ۱۵ روزی که دوربین‌های بلوار امام حسین (ع) فعال‌شده‌اند روزانه ۹۰۰ مورد کنترل سرعت داشته‌ایم، افزود: افرادی که در بندرعباس با پلیس همراهی می‌کنند محدود هستند، من آمادگی دارم در کنار شهرداری برای بهبود شرایط ترافیکی و کاهش آمار تصادفات این شهر تلاش کنم.

وی تاکید کرد: از اعضای شورا درخواست داریم بودجه‌های شهرداری را به سمت حل مسائل ترافیکی سوق دهند تا در کنار هم برای باز کردن این گره تلاش کنیم. بلوار ساحلی بندرعباس بسیار خطرناک است و ۱۴ فوتی در یک سال برای یک بلوار آمار بسیار بالایی است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس اضافه کرد: بلوار شهید رجایی، هرمز، خلیج‌فارس، بلوار ساحلی و بلوارهای حادثه‌خیز بندرعباس نیاز به ساماندهی دارند. ساماندهی ترافیک تنها مربوط به راهنمایی و رانندگی نیست و نهادهای دیگر نیز باید با ما همراه باشند تا خیابان‌هایی روان‌تر داشته باشیم.

سرهنگ حیدری گفت: طبق ماده ۲۳ تخلفات رانندگی ۶۰ درصد درآمد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری است، اداره راهنمایی و رانندگی وظیفه برخورد با جرائم رانندگی را انجام می‌دهد و گرفتن این حق از مرکز وظیفه شهرداری است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های شهری برای تردد سواری‌های سبک ساخته می‌شوند و کامیون‌ها در شهر بندرعباس تردد زیادی دارند، سعی داریم تا با این مسئله برخورد کنیم و عبور کامیون‌ها را به بیرون شهر هدایت کنیم اما باید به این نکته توجه کرد که باید محلی برای خدمات‌دهی به کامیون داران در بیرون شهر در نظر گرفته شود.

منبع:ایمنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها