تا پایان سال‌جاری؛

۶۰درصد تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان به کشورهای روسیه و امارات صادر می‌شود



رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۵۰۰هکتار زمین مستعد کشاورزی از دوهزار و ۵۰۰هکتار در دشت شمیل برای احداث گلخانه واگذار شد.

به گزارش صیح ساحل، علی باقرزاده همائی روزجمعه گفت: استفاده از آب سدها به نسبت چاه‌های موجود باعث افزایش ۳۰۰ درصدی کیفیت آب و محصولات کشاورزی تولید شده می‌شود. وی بیان داشت: با اجرای این طرح حدود یک هزار هکتار از زمین‌های دشت شمیل بهره می‌برند و به دلیل اینکه زیرساخت‌ تجهیزات انتقال آب از سد و چاه‌ها فراهم شده است می‌توان به طور کامل همه سطح زمین‌های مستعد کشاورزی در این منطقه را محصول کشت کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در زمان وقوع سیلاب که بخشی از زمین‌های کشاورزی در معرض آسیب هستند با اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های میناب و تلنگ تعداد ۶روستا ایمن‌سازی می‌شوند.بنا به گزارش‌های رسیده از سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، سطح زیر کشت گلخانه‌های استان تا پایان سال‌جاری از ۵۵۰ به ۷۰۰هکتار و تولید محصولات آن نیز ۴۰درصد افزایش می‌یابد و ۶۰درصد تولیدات گلخانه‌ای به کشورهای روسیه و امارات متحده عربی صادر می‌شود.با توجه به استقبال کشاورزان، توسعه کشت گلخانه‌ای در سال ۹۸ به دو برابر افزایش یافت و از ۳۰۰هکتار تعهد ابلاغی به وزارت جهادکشاورزی این میزان به ۶۴۵ هکتار رسید و استان در این زمینه توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

در راستای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ای، در آذرماه ۹۸، ۵هزار و ۱۳۶هکتار سطح گلخانه‌ای در استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرد که برای ۴۵ هزار نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفت. در حال حاضر ۳هزار و ۱۷۰هکتار زیر ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی احداث شد که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها