معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان:

بهره مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن یکی از شاخص های رشد در جامعه است



معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: چهار هزار و ۴۰۰ فرد بدون ‌سواد در استان شناسایی شده که برای جذب آموزش دوره‌های سوادآموزی نیاز به همکاری رسانه‌ها است.

به گزارش صبح ساحل، مرتضی آخش جان با اشاره به حجم ابلاغی سوادآموزی استان هرمزگان، گفت: سوادآموزی استان هرمزگان در سال جاری بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، چهار هزار و ۲۰۰ نفر دوره انتقال، دو هزار و ۸۰۰ نفر دوره تحکیم را تحت پوشش قرار می دهد. وی افزود: علاوه بر دوره های آموزشی سواد آموزی، ۲۲۰ نفر نیز در دوره آموزش رایانه با هدف گسترش مهارت استفاده از رایانه در برنامه های سوادآموزی و ایجاد و افزایش دانش رایانه ای سواد آموزان تحت پوشش، شرکت می کنند.

آخش جان به مشکلات کلاس های سوادآموزی اشاره و بیان کرد: برای جذب سوادآموزان درهرمزگان، با مقاومت از سوی خانواده‌ها و یا خود سوادآموز روبرو هستیم که در این راستا از اصحاب رسانه درخواست همکاری با هدف ایجاد انگیزه و جذب افراد بی سواد را داریم. معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت باسوادی کامل اولیای دانش آموزان به عنوان در دسترس ترین گروه هدف، شهرستان ها و مناطقی که در سال ۹۹ به طور مستند با سوادی کامل اولیای دانش آموزان خود را اعلام کنند از سوی سازمان نهضت سواد آموزی کشور تشویق خواهند شد.

آخش جان میزان بهره مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن را یکی از شاخص های رشد در جامعه برشمرد و افزود: کیفیت بخشی، ایجاد انگیزه و سوق دادن سواد آموزان به سوی تحکیم سواد درکنار فراگیری مهارت های زندگی می تواند در جهت ارتقای فرهنگ سواد آموزی در استان موثر باشد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها