بازار پردیس کیش دوباره احیا می شود



استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران در بازدید از مجتمع تجاری پردیس یک گفت: عملیات پایدار سازی سازه و احیای بخش آسیب دیده بازار پردیس یک، ظرف چند ماه آینده توسط مشاوران و پیمانکاران مجرب امکان پذیر است

به گزارش صبح ساحل، غلامرضا قدرتی امیری افزود: اقدام به موقع و هوشمندانه نیروهای آتش نشانی و همکاری دستگاه های اجرایی  موجب کاهش آسیب های جدی به بازار شده است.

وی ادامه داد: یک سوم مجتمع تجاری پردیس یک ،ضلع بیرونی ساختمان و طبقه دوم شش ضلعی، طعمه حریق شده و قسمت های دیگر بازار آسیب جدی ندیده است.

قدرتی امیری در ادامه تصریح کرد: آسیب جدی به قسمت شش ضلعی مجتمع تجاری پردیس یک وارد نشده است ولی ضلع بیرونی ساختمان به منظور پایین آوردن دما و جلوگیری از گسترش آتش به قسمت های دیگر بازار توسط نیروهای آتش نشانی تخریب شده است.

استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این که دهانه های خرپا در دهانه دیگر اتصالات به ارتفاع ۲۳ متر به سبک قدیم اجرا شده است اظهار داشت: ساخت این سازه بر اساس آیین نامه قدیم کامل است اما نیاز به بازنگری و به روز رسانی دارد.

او با اشاره به این که به علت اطفاء حریق مجتمع تجاری پردیس یک آب به پشت سقف های کاذب نفوذ کرده تاکید کرد: این قسمت‌ها احتمال ریزش دارند و به همین خاطر بخش‌هایی که طعمه حریق نشده و سالم هستند باید بازنگری و اتصالات آنها تقویت شوند.

قدرتی امیری بر ایمن سازی فضای بازار برای تردد افراد جهت تخلیه غرفه های خود تاکید کرد و گفت: باید از عدم نفوذ آب زیر سقف کاذب این مجموعه اطمینان حاصل شود و پس از آن دو تیم ۵ نفره در دو مسیر متفاوت برای تخلیه غرفه ها اقدام کنند.

وی در خصوص بازسازی مجتمع تجاری پردیس کیش گفت: قسمتی که بر اثر آتش سوزی ۳۰درصد تخریب شده با قسمت سالم بازار جدا سازی می شود و مدت زمان باز سازی این مجموعه بستگی به مشاور و پیمانکار مربوطه در چندماه آینده به صورت متغیر است.

شایان ذکر است غلامرضا قدرتی امیری استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران در اطفاء حریق پلاسکو در کمیته ای که از سوی شورای اسلامی شهر تهران از افراد علمی و با تجربه تشکیل شد نیز حضور داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها