اجرای پویش ملی «ایران همدل» در هرمزگان



مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: پویش ملی ایران همدل(طرح اطعام حسینی) هم‌زمان با سراسر کشور در استان هرمزگان اجرا می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، علی الهیاری عصر امروز در نشست خبری پویش ملی ایران همدل در راستای فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با رزمایش همدلی، اشاره و اظهار کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، در شرایط کنونی شیوع کرونا، نسخه شفابخش گذر از شرایط فعلی، رزمایش کمک‌های مؤمنانه است.

وی همچنین به نقش کمیته امداد امام خمینی(ره) در رزمایش همدلی اشاره کرد و افزود: با توجه به اشرافیت این نهاد به‌عنوان متولی امور رسیدگی به فقرا، به مسئله فقر در استان، می‌تواند نقش بسزایی در اجرای طرح همدلی و کمک مومنانه داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ضمن تبیین ابعاد مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه کمیته امداد، طرح اطعام حسینی را نخستین بخش از این رزمایش نام برد که در ماه محرم و صفر نذورات مؤمنین به سمت گره‌گشایی از مستمندان هدایت می‌شود.

الهیاری همچنین ضمن تشریح برنامه‌های صورت گرفته در مرحله نخست رزمایش همدلی در کمیته امداد استان هرمزگان، از توزیع ۴۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۲ میلیارد تومان بین فقرا و نیازمندان خبر داد و گفت: در مجموع ۲۵ میلیارد تومان خدمات و اطعام مردمی در ماه مبارک رمضان امسال به همت این نهاد ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه تأمین لوازم التحریر و لباس و کفش دانش‌آموزان نیازمند بخش دوم این رزمایش است، ابراز داشت: ۲۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش و ۷۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، نیاز به کمک دارند در این پویش درصدد تأمین نیاز این تعداد دانش آموز هستیم.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه تأمین لوازم ضروری منزل خانواده‌های نیازمند بخش دیگری از برنامه‌های این پویش ملی است، اضافه کرد: علاوه بر لباس، کیف و کفش و لوازم‌التحریر، درصددیم با بهره گیری از ظرفیت خیرین، گوشی هوشمند که یکی از نیازهای آموزش از راه دور است برای دانش آموزان نیازمند تهیه کنیم.

وی از مشارکت و همکاری ۲۴۶ مؤسسه خیریه با کمیته امداد هرمزگان خبر داد و  پیش‌بینی کرد: پنج هزار کودک نیازمند، تا پایان ماه صفر برای دارای حامی شوند و ۱۷۵ هزار بسته غذایی و بیش از ۱۰۰ هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شود.

الهیاری همچنین ادامه د اد: طی این مدت، ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در امر اشتغال و کارگشایی پرداخت شده است، همچنین ۱۰۳ مرکز نیکوکاری در سطح استان هرمزگان فعالیت می‌کنند که حدود ۱۲ میلیارد تومان کمک مراکز نیکوکاری به مردم نیازمند هرمزگان در سال جاری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در پایان ضمن تشریح بخشی از عملکرد کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: میزان مشارکت های مردمی در پنج ماهه امسال 82 میلیارد تومان است که ۱۶ میلیارد تومان آن مربوط به بخش اکرام ایتام، ۲۵ میلیارد تومان بخش زکات و کفارات، ۴۰ میلیارد تومان رفع نیازهای تخصصی خانواده‌ها است.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها