مردم مقصر نیستند!!



خبر رسید نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با استاندار دور یک میز نشستند. گفتند و شنیدند. مشکلات استان را یک‌به‌یک مطرح کردند و به قول خودشان برای هرکدام راهکاری را برگزیدند. رئیس مجمع نمایندگان ادعا می‌کند که تعامل نمایندگان هرمزگان با شخص استاندار بسیار خوب و در حد بالایی قرار دارد. ما این رفاقت و دوستی را به فال نیک می‌گیریم.

او می‌گوید همه ما برای رفع مشکلات مردم استان و پیگیری مطالبات مردم در جهت توسعه این استان، کمربندها را محکم بسته‌ایم. رئیس مجمع حتی معتقد است: هر پنج نماینده استان در کنار هم و بدون کوچک‌ترین اختلاف، شبانه‌روز در مجلس و یا در دیدار با وزرا، به دنبال راهکار برای رفع مسائل و مشکلات مردم هستند. متأسفانه آنچه مردم را آزار می‌دهد اینکه استان هرمزگان همیشه در نگاه دولتمردان در نقطه پایانی کشور قرار دارد. منطقه‌ای که علیرغم موقعیت استراتژیک و بسیار مهم در حوزه سیاست و اقتصاد برای ایران، در نگاه دولتمردان آن‌چنان‌که انتظار می‌رود، دیده نمی‌شود. استانی با کارکرد ملی و فراملی که برای رفع مشکلات نیازمند توجه بیشتر تخصیص اعتبارات ویژه است. این‌که همیشه در سخنرانی‌ها، هرمزگان را پرچمدار و دروازه طلایی اقتصاد کشور بدانیم و در تخصیص اعتبار، این استان را در ردیف استان‌هایی که در حد و اندازه هرمزگان نه کارکرد ملی و نه فراملی دارند، شاید ظلمی باشد به هرمزگانی‌هایی که داشته‌های بسیاری دارند اما گویی هیچ ندارند.

داشته‌هایی که سود سرشارش نصیبش دیگر استان‌ها می‌شود. آقایان! مردم هرمزگان، کمبودها را خوب می‌شناسند. مشکلات را خوب می‌دانند. همه می‌دانیم که مردم برخی مناطق استان با مشکل کم‌آبی و یا بی‌آبی و بی‌برقی روبرو هستند. همه خوب می‌دانیم که پای بهداشت و درمان استان می‌لنگد که مردم برای درمان خود، مجبورند کیلومترها رنج سفر به تن هموار کنند تا درمان خود را در استان‌های دیگر جستجو کنند. همه خوب می‌دانیم که بسیاری از مناطق استان، جاده مناسب ندارند. همه خوب می‌دانیم، مشکلات مردم این استان یکی دو تا نیست و این مشکلات یک‌شبه به وجود نیامده که امیدوار باشیم، یک‌شبه حل شود. نمایندگان صدای مردم هستند. نمایندگان این را خوب بدانند اگر مشکلی در استان وجود دارد و پس از سال‌ها انتظار هنوز رفع نشده، مردم نه‌تنها مسئولان کشوری و استانی، بلکه نمایندگان را دخیل می‌دانند زیرا معتقدند که اگر مسئولان و نمایندگان تلاش بیشتری می‌کردند این مشکلات کاهش می‌یافت. اینکه نماینده‌ای از هرمزگان در مجلس بگوید: «در دایره قدرت سیاسی و اجرایی کشور کمترین نیروی انسانی راداریم؛ و برای اشتغال فرزندانمان در صنایع شهر بندرعباس باید دست به دامان خیلی‌ها شویم و البته گاهی اوقات هم ناامید می‌شویم. «از بار مسئولیت شما در قبال این استان و جوانان بیکارش کم نمی‌کند.

اگر در بدنه سیاسی و اجرایی کشور کمترین نیروی انسانی راداریم، مردم که مقصر نیستند. پاسخ چرایی اینکه، برای اشتغال جوانان استان در صنایع شهر بندرعباس دست به دامان خیلی‌ها می‌شوید و در پاره‌ای اوقات ناامید هم می‌شوید را باید شما نمایندگان و مسئولان استانی بدهید. مردم از شما نمایندگان می‌خواهند که با افزایش قدرت چانه‌زنی خود، مطالبات به‌حق مردم نجیب هرمزگان را پیگیری کرده و به سرانجام برسانید. مبادا پس از پایان دوره نمایندگی، یکی از جمع شما بگوید که مجمع نمایندگان استان به مردم خیانت کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها