اولین مجوز پرورش مولدین میگو spf در هرمزگان صادر شد



رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: اولین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو بدون بیماری(spf) در استان در شهرستان بندرلنگه صادر شد.

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا نصیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این مجوز برای تولید مولدین میگو SPF با ظرفیت پرورش ۲۰۰ هزار قطعه و تکثیر ۲میلیون قطعه صادر شده است. وی افزود: میگو SPF، میگویی بدون عوامل بیماری زاست که باید با تجهیزات و امکانات موجود، قابل تشخیص در صنعت به عنوان عوامل تهدید کننده شناخته شده باشد. رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خاطر نشان کرد: اولویت اصلی این سازمان در دوره پنجم استفاده از تکنولوژی های نوین برای افزایش تولید در واحد سطح است.


نصیری اظهار داشت: مهم ترین فعالیت های واگذار شده به این سازمان شامل، صدور مجوزهای دام، طیور، پرورش میگو، ماهی در قفس، ماهی های زینتی، گلخانه، فروشگاه سموم، کلینیک، ضدعفونی، آبیاری تحت فشار، دامداری کوچک روستایی و پروانه اشتغال فروشگاه است.شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها