کشور کویت جاده ای را به نام «سلطان قابوس» نامگذاری کرد


نویسنده: سامیه طهورنیان

کویت  یک جاده شناخته شده در یکی از  ایالت های خود را را به نام  «سلطان قابوس بن سعید» نامگذاری کرد.

 

به گزارش سرویس خلیج فارس «صبح ساحل»  و به نوشته ی مسقط دیلی، در بیانیه روز گذشته شورای وزیران کویت، گفته شد که عالی ترین مقام  کشور کویت یعنی «صباح آل احمد الجابر الصباح»، امیر این کشور،  یکی از جاده های  اصلی در این کشور  به یاد قدردانی از سلطان قابوس بن سعید نامگذاری شده است. دلیل این نامگذاری نقش مهمی بود که وی در حمایت از «شورای همکاری خلیج فارس» و مسائل کشورهای عربی و اسلامی ایفا کرده است. براساس این تصمیم ، جاده کمربندی هفتم این کشور، جاده "سلطان قابوس بن سعید" نامیده می شود.

 

سفارت عمان در کویت در بیانیه ای این حرکت را تأیید کرد و گفت: « سفارت از ابتکار سخاوتمندانه شورای وزیران و شورای شهرداری  کشور کویت برای اجرای دستورات  "امیر صباح آل احمد آل جابر ال" قدردانی می کند».

امیر کویت همواره بر ادامه روابط میان خود و  حکمراان جدید عمان یعنی  « هیثم بن طارق»  تاکید داشته است.

"جلاله السلطان المعظم قابوس بن سعید آل سعید"، لقب رسمی پادشاه عمان است.  او سال‌ها بود که طبق گزارش ها از سرطان روده بزرگ رنج می‌برد و  به هنگام مرگ ۷۹ سال داشت.

"هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید"، که به عنوان جاشنین سلطان قابوس انتخاب شد در سال ۱۹۵۴ در عمان به دنیا آمد. مادر وی زن دوم طارق‌بن‌تیمور بود. هیثم بن طارق بیش از یک دهه، وزیر فرهنگ و میراث ملی بوده است و گاهی به‌عنوان فرستاده ویژه سلطان در برخی از نشست‌ها و مراسم‌ها مانند عروسی سلطنتی انگلیس در سال ۲۰۱۱  حضور داشته است. گفته شده او روحیات خاصی دارد و  منافع اقتصادی زیادی در عمان دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها