شکارچی جوان پس از قتل دایی‌اش خودکشی کرد



جوان حدوداً 22 ساله در ارمک بندرلنگه دریک درگیری، محیط‌بانی را با شلیک تیر از پا درآورد و ساعاتی بعدازاینکه متوجه شد آن مرد محیط‌بان (محمد حسن نژاد)، دایی خودش است در کوه‌های منطقه دست به خودکشی زد و با گلوله به زندگی خود پایان داد.

 
به نوشته‌ی روزنامه صبح ساحل، غروب سه‌شنبه 11 شهریورماه جاری بود و صدای شلیک تیرها در کوه‌های ارمک و چمبه حکایت از درگیری داشت درگیری مابین شکارچیان غیرمجاز و یگان حفاظت محیط‌زیست و نیروی انتظامی شهرستان بندرلنگه. سه نفر اسلحه به دست، بی‌محابا در فاصله دور به سمت محافظان طبیعت شلیک می‌کردند آتش میان دو طرف در جریان بود تا آنکه در ساعت 18 و 30 دقیقه فشنگ اسلحه شکاری مرد جوان، قلب محیط‌بان 50 ساله را شکافد. محیط‌بانی که 23 سال از عمرش را در حیات‌وحش گذراند و محافظ زیستگاه گونه‌های نادر پلنگ ایرانی، قوچ و... بود که کسی به خود اجازه ندهد به آنجا دست‌درازی کند...
شکارچیان پس از حادثه پا به فرار گذاشتند. مرد میان‌سال که به شدت مجروح شده بود با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد، پلیس ساعاتی بعد موفق شد یکی از شکارچیان را به دام بی اندازند. مرد حدود 50 ساله پس از دستگیری بیان داشته که برادرزاده‌اش قاتل محیط‌بان شهید است. مأموران قاتل رازمانی یافتند که وی در همان منطقه با اسلحه شکاری، خودکشی کرده بود. جوان شکارچی پس از تیراندازی، فهمید که ناخواسته دایی‌اش را هدف گلوله قرار داده است، شوکه بود و برایش غیر منتظرانه و ناباورانه تا آنکه دست به خودکشی زد...

 
 عمو و برادرزاده شکارچی
«یک گروه 3 نفره در اطراف روستای ارمک از توابع بخش مرکزی بندرلنگه و در کوه‌ها شکار غیرمجاز انجام می‌دادند به همین منظور یک تیم از محیط‌بانان به محل اعزام و سعی در جلوگیری از شکار غیرمجاز داشتند.»
فرماندار شهرستان بندرلنگه بابیان این مطلب گفت: متأسفانه یک محیط‌بان 50 ساله به ضرب گلوله شکارچی غیرمجاز به شهادت رسید بلافاصله پس از اطلاع از موضوع اقدامات لازم انجام و با هماهنگی‌های انجام‌شده یک نفر از 3 شکارچی متخلف دستگیر و روانه بازداشتگاه شد. به گفته علی نیکویی، قاتل نیز بامداد با شلیک یک گلوله به زندگی خود پایان داد و سومین نفر از این شکارچیان متخلف نیز خود را به پلیس معرفی کرده است. وی ادامه داد: دو نفر از شکارچیان عموی (50 ساله) و برادرزاده (22 ساله) بودند که متأسفانه مرد جوان ناخواسته دایی‌اش را به قتل رساند.

 
 نحوه شناسایی و دستگیری شکارچیان
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص شناسایی و دستگیری این شکارچیان غیرمجاز گفت که مأموران انتظامی در کمتر از دو ساعت آن‌ها را شناسایی کردند. سردار غلامرضا جعفری در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره درگیری مسلحانه محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز، بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: با حضور مأموران درصحنه مشخص شد یک محیط‌بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز با شلیک سلاح شکاری به‌شدت مجروح و متأسفانه به دلیل شدت جراحات پس از اعزام به بیمارستان به شهادت رسیده است.سردار جعفری تصریح کرد: در بررسی اولیه محرز شد قاتل از نزدیکان محیط‌بان بوده و هنگامی‌که این محیط‌بان وظیفه‌شناس قصد دستگیری و تحویل شکارچی غیرمجاز به مراجع قانونی را داشته با وی درگیر و با اسلحه شکاری نامبرده را مضروب کرده است. فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: مأموران موفق شدند در همان ساعات اولیه باکار اطلاعاتی و شگردهای پلیسی، قاتل و مالک سلاح غیرمجاز را دستگیر و مخفیگاه ضارب اصلی را نیز شناسایی کنند. این مقام انتظامی ادامه داد: قاتل محیط‌بان با رسیدن مأموران عرصه را بر خود تنگ دیده و با شلیک گلوله به زندگی خود پایان می‌دهد. سردار جعفری در پایان با اشاره به کشف 2 قبضه سلاح غیرمجاز از متهم، خاطرنشان کرد: در این زمینه یک متهم که مالک سلاح غیرمجاز بوده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 محیط‌بان نمونه
گفتنی است: محیط‌بان شهید محمد حسن نژاد ۵۰ ساله و دارای ۲۳ سال سابقه درخشان، از سرمایه‌های سازمان محیط‌زیست محسوب می‌شد که در این سال‌ها در برابر شکارچیان ایستاد و دو سال هم به‌عنوان محیط‌بان نمونه انتخاب شد.
تابستان سال ۹۵ نیز محمد دهقانی و پرویز هرمزی، دو محیط‌بان هرمزگانی در منطقه حفاظت‌شده گنو براثر تیراندازی دو شکارچی غیرمجاز، جان خود را از دست دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها