۲۰ هکتار از درختان جنگلی ایستگاه‌تحقیقات کشاورزی میناب، در آتش‌ سوخت



۲۰ هکتار از درختان جنگلی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان از ظهر امروز ۱۳ شهریورماه دچار حریق شده و تلاش برای مهار آن ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، سرپرست فرمانداری شهرستان میناب روز پنجشنبه در این خصوص گفت: این آتش سوزی از ساعت ۱۱ امروز شروع شده و هم اکنون پنج دستگاه خودرو آتش نشانی به همراه دیگر عوامل امدادی در تلاش برای مهار آن هستند. مجید سلحشور بیان داشت: براساس برآوردهای اولیه این آتش سوزی به حدود ۲۰ هکتار از درختان جنگلی غیر مثمر و برخی از درختان مثمر از جمله درخت انبه اسیب رسانده است. وی میزان خسارت وارد شده بر اثر این آتش سوزی را حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: البته این برآورد اولیه می باشد و هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست.

سلحشور با بیان اینکه در این آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری پراید نیز دچار حریق شده، بیان داشت: علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست و کارشناسان مشغول بررسی هستند. برخی از منابع غیررسمی علت آتش سوزی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی میناب را عامل انسانی می دادند که البته این موضوع هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.  سرپرست فرمانداری میناب نیز علت عامل انسانی را در وقوع این اتش سوزی رد نکرد اما مورد تایید نیز قرار نداد.

ايستگاه تحقيقات كشاورزي ميناب، واقع در 100 كيلومتري شرق بندرعباس، يكي از ايستگاه‌هاي تابعه مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي هرمزگان است كه عمده فعاليت آن روي ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌گرمسيري و سبزي و صيفي متمركز شده است. مساحت اين ايستگاه حدود 70 هكتار است كه قطعات تحقيقاتي مختلفي در آن قرار دارد. 

گفتنی است در سال 1396 این ایستگاه تحقیقات میناب دچار آتش سوزی شده و در این حادثه 50 اصله نخل در آتش سوخت. آتش سوزی 10 میلیون تومان به باغ اداره ایستگاه تحقیقاتی جهاد کشاورزی شهرستان میناب خسارت وارد کرد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها