با تلاش امدادگران آتش نشانی

خودکشی 10 نفر در بندرعباس ناکام ماند



عوامل آتش‌نشانی بندرعباس  مانع از خودکشی 10 نفر در این شهرستان شدند و جان  7 نفر را  نیز از مرگ نجات دادند.   
به نوشته روزنامه صبح ساحل، آتش‌نشانان در 5 ماهه نخست سال جاری به 14 مأموریت  امداد و نجات ناشی از خودکشی اعزام شدند که 10 مورد آن  تهدید به خودکشی  بود و 4 مورد نیز اقدام به خودکشی. در این حادثه 2 نفر قبل از رسیدن مأموران امداد و نجات فوت‌شده بودند و 7 نفر  نجات یافتند. 2 مورد تهدید و  یک مورد از این آمار اقدام به خودکشی  نیز مربوط به مردادماه سال جاری بود.
به گفته حسن امینی زاده معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس 90 درصد خودکشی‌ها در این 5 ماهه ناشی از مصرف مواد مخدر به‌خصوص شیشه بوده است و اکثر شان مردهای جوان بودندکه  قصد پرتاب خود از  ارتفاع  را داشتند  یا در منزل، خود را حبس کرده بودند و اقدام به آتش زدن خود داشتند که با مشاوره و صحبت‌های مشاوران بهزیستی و همچنین امدادگران آتش نشانی از خودکشی  منصرف شدند.   

 نجات ۴ نفر در دریا

تیم امداد و نجات آتش‌نشانی بندرعباس در این مدت  در 6 عملیات ،جسد 6مرد را کشف کردند ،همچنین در 3 مأموریت ناشی از غرق‌شدگی ،موجب نجات 4نفر در دریا شدند. در این 5 ماهه 99 ،  15 نفر در 7 عملیات امداد و نجات در ساختمان ، منزل و... نجات یافتند.

  226 نفر گرفتار در آسانسور

در ابتدای سال جاری تا مردادماه گذشته ۲۲۶ نفر در آسانسور گیر افتاده بودند که  توسط امدادگران نجات پیدا کردند و ۲ نفر نیز مصدوم شدند. امینی زاده میانگین  زمان رسیدن  امدادگران به محل را  ۲ دقیقه و ۱۴ ثانیه دانست  که به ۱۳۷ مأموریت رفتند  شامل ۱۳۲ مورد گیرافتادن  و ۵ مورد سقوط آسانسور  و ۲۲۶ نفر را  نجات دادند. وی علت این حادثه‌ها را 129  مورد نقص فنی، 2 مورد سهل‌انگاری، 6 مورد سایر نام برد.

 نقص فنی، افراد رو حبس کرد

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس از ۱۴۷ مورد مأموریت امداد و نجات محبوس شدگان  نیز سخن گفت که ۱۸مورد مربوط به خودرو، ۱۲۱ مورد منزل، ۳ مورد مغازه و سایر موارد ۵ مورد بوده است.۷۰ مورد براثر  نقص فنی ، ۶۷ مورد سهل‌انگاری ، یک مورد  عدم ایمنی و۹ مورد  سایر رخ‌داده است.  نجات‌یافتگان این حادثه ۱۵۸ نفر، مصدومان 4 نفر ، فوت‌شدگان نیز  2 نفر بودند. خسارت وارده شده به آسانسورها  866 میلیون ریال بوده است.

 مرگ براثر انفجار

در ۵ ماه گذشته امسال . ۲ مورد انفجار ناشی از گاز رخ‌داده که براثر  سهل‌انگاری افراد بوده است، در این رابطه یک نفر جان سپرد و دیگری  نجات یافت.همچنین در این مدت ۲ نفربر اثر برق‌گرفتگی در تأسیسات و قطعی سیم برق مصدوم شدند. امدادگران  در ۱۱ مأموریت به نجات افرادی رفتند که گرفتار گاز و بخارهای سمی شده بودند .در این حادثه ۳ زن و ۲ مرد مصدوم شدند و ۵ نفر نیز نجات یافتند. این حادثه براثر نشت گاز  ناشی از نقص فنی و سهل‌انگاری رخ‌داده بود.

 مصدومیت 54 نفربر اثر سوانح رانندگی 

 در این مدت  ۶۱ دستگاه  خودرو دچار سانحه شد و در این رابطه 14 نفر زن و 40 نفر مرد مصدوم شدند، همچنین 18 نفر با کمک امدادگران آتش‌نشانی بندرعباس نجات یافتند و 3 نفر به کام مرگ رفتند.  24 مورد این حوادث  براثر واژگونی و 37 مورد بر اثر برخورد بوده است. این تعداد سانحه بر اثر 2 مورد نقص فنی، 40 مورد  سهل‌انگاری، 13 مورد عدم ایمنی  و سایر  6 مورد رخ‌داده است.

 ۵۹۱ مأموریت

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس از انجام  ۵۹۱ مأموریت امداد و نجات در بندرعباس خبر داد که  این حادثه‌ها  بر اثر ۲۱۲ مورد  نقص فنی، ۱۹۶ مورد سهل‌انگاری، 24  مورد عدم ایمنی، 6 مورد بلایای طبیعی  و 153 مورد سایر بوده است .
در این مدت 20 زن و ۵۰ مرد مصدوم و ۴ نفر فوت شدند. همچنین  نجات‌یافتگان نیز  464 نفر بودند. میانگین زمان رسیدن  تیم آتش‌نشانی درصحنه حادثه 3 دقیقه و 55 ثانیه  بوده است.

 صدور 195 پروانه ساختمان 

امینی زاده در خصوص صدور پروانه ساختمان گفت: در این مدت193 پروانه ساختمان  ،145پایانه کار ساختمان  صادر و 585 جعبه f در ساختمان‌های مرتفع ، هزار و 144خاموش‌کننده پودر و گاز و co2 در ساختمان‌ها  نصب شد. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها