خرمای پیارم هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان/ نرخ خرمای پیارم در هرمزگان ۴۰ درصد افزایش یافت



رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان حاجی آباد از افزایش ۴۰ درصدی قیمت خرمای پیارم در استان هرمزگان خبر داد.

ایرج شریفی  صبح امروز(۱۵ شهریورماه) در حاشیه بازدید از نخلستان های شهر حاجی آباد، افزود: قیمت هر کیلوگرم خرمای ممتاز پیارم در استان هرمزگان با ۴۰ درصد افزایش، ۸۵ هزار تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم خرمای درجه یک پیارم نیز ۷۰ هزار تومان تعیین شده است، تصریح کرد: هر سال حدود ۱۰ هزار تن خرمای پیارم از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان حاجی آباد برداشت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان حاجی آباد عنوان کرد: برداشت خرمای پیارم از نیمه مهرماه آغاز می‌شود و تا اواخر آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.

شریفی در پایان اظهار کرد: خرمای پیارم که به خرمای شکلاتی نیز معروف است به علت خشک و قابل نگهداری بودن به مدت طولانی، طرفداران زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد و مرغوب‌ترین خرمای جهان است.

پیارُم نام یکی از انواع خرماهایی است که در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان کشت می‌شود.

رقم پیارم از نوع تجاری و درجه یک بوده که به دلیل کیفیت مناسب و بازارپسندی یک رقم خاص صادراتی محسوب می‌شود. این محصول تاکنون به خوبی توانسته توجه بازارهای جهانی را به خود جلب نماید.
پوست نازک این خرما به رنگ قهوه‌ای تیره و با توجه به اینکه گوشت و پوست آن کاملاً به یکدیگر چسبیده‌اند، ظاهری زیبا و مطلوب دارد و فرایند شستشوی آن نیز به صورت کامل صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه عمده قند موجود در آن از نوع فروکتور می‌باشد به راحتی و سرعت در سوخت و ساز بدن استفاده شده و کسانی که یک بار این خرما را مصرف کرده‌اند به خاطر طعم بسیار خوب و ظاهر مطلوب و سایر خواص غذایی آن معمولاً مصرف‌کننده دائمی این خرما می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها