استاندار هرمزگان:

خانواده‌های مبتلا به کرونا فرزندان خود را به مدرسه نفرستند



استاندار هرمزگان گفت: در صورتی که فردی در خانواده دانش آموزان به ویروس کرونا مبتلا شده، فرزند خود را به مدرسه نفرستند تا دوره بیماری آن فرد به پایان برسد.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: همچنین اگر دانش آموزی دچار سرماخوردگی یا علائمی در این زمینه شده، لزومی ندارد به مدرسه برود تا سلامتی و بهبودی کامل خود را به دست آورد.

به نقل از ایرنا، استاندار هرمزگان در ادامه گفت: حضور در کلاس درس برای دانش آموزان اجباری نیست و حفظ سلامت جسمی و روحی همه افراد  جامعه بویژه دانش آموزان بسیار مهم است و آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت ترکیبی حضوری و غیر حضوری با استفاده از امکانات فضای مجازی و همچنین از طریق صدا و سیما انجام می‌شود.

وی گفت: حتی برای مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا نسبت به ارائه آموزش به دانش‌آموزان در این مناطق نیز اطمینان حاصل شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه‌ها با جدیت و حساسیت ویژه اعمال می‌شود و از خود خانواده‌ها، والدین و دانش آموزان نیز می‌خواهیم بیشتر از قبل این موارد بویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت کنند. وضعیت مناطق مختلف استان هرمزگان به ویژه مدرسه‌ها به صورت منظم رصد می‌شود و به محض اینکه در نقطه‌ای نیاز به تصمیم گیری جدید باشد، با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، این تصمیم‌ها را اعمال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: باتوجه به بازگشایی مدارس از امروز ۱۵ شهریورماه، تمامی تدابیر با استفاده از تجربه به دست آمده در هفت ماه گذشته به کار گرفته شده و همه پیش بینی‌های لازم برای ضدعفونی کلاس‌های درس، رعایت فاصله بین دانش آموزان، کم کردن زمان برگزاری کلاس‌های  و سایر نکات در راستای حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در برگزاری آزمون سراسری کنکور و همچنین عزاداری های ایام محرم شاهد رعایت خوب اصول بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم بودیم و هر وقت رعایت این موارد از سوی مردم بیشتر صورت گرفته، شاهد کاهش ابتلا به ویروس کرونا بوده ایم.

استاندار هرمزگان در پایان از مردم خواست تا همچون گذشته در محل تمامی فعالیت‌ها، اماکن عمومی، بازارها، پاساژها، اصناف، کارگاه ها، کارخانه‌ها و ادارات با حساسیت بسیار بیشتر اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری، ضدعفونی محیط و شستن دست‌ها را رعایت کنند.

غیرقابل انتشار: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها