اخطار امارات به دارندگان ویزای توریستی این کشور:

ویزاهای منقضی شده هر چه سریع‌تر خاک امارات را ترک کنند


نویسنده: سامیه طهورنیان

دارندگان ویزای سفرتوریستی به امارات متحده عربی که مهلت ویزای تورآن ها پس از تاریخ 11 فروردین 1399 یا یک مارس 2020 منقضی شده‌اند، فقط چهار روز برای ترک کشور یا تغییر وضعیت خود فرصت دارند وگرنه با جریمه بیشتری مواجه می‌شوند.

 

به گزارش سرویس خلیج فارس «صبح ساحل» به نقل از «گلف نیوز» طبق آخرین اعلامیه اداره هویت و تابعیت فدرال یا همان ICA، به دارندگان ویزای منقضی شده از 11 آگوست که برابر با 21 مرداد است فرصت یک ماهه داده شد تا بدون پرداخت جریمه قبل از 11 سپتامبر برابر با 21 شهریور از کشور خارج شوند.

تبصره‌ای که در اینجا وجود دارد این است که آنها طبق مواد قانونی ICA با اخذ ویزای ویزای کار می‌توانند در کشور امارات بمانند. اگر ویزا تمدید نشود یا فرد از کشور خارج نشود، جریمه‌های بیش از حد مجاز اجرا می‌شود.

 

گفتنی است که در مرداد سال جاری، دولت امارات متحده عربی تصمیم قبلی خود را در مورد تمدید ویزای سفر یا ویزای توریستی را تا پایان دسامبر سال 2020 برابر با 9 مهر سال را لفو کرد. در این تصمیم افرادی که به دلیل بیماری همه گیر و محدودیت در حرکت نمی‌توانند سفر کنند، می‌توانستند ویزای خود را مجدداً تمدید کنند.

اداره هویت و تابعیت فدرال امارات متحده در حساب توییتر خود گفت که این تمدید بخشی از ابتکار عمل ملی این کشور است که توسط امارات آغاز شده و مطابق با تصمیمات و مقررات کابینه امارات است و از متقاضیان خواست که یا ویزایشان را تغییر دهند یا خاک این کشور را ترک کنند.

امارات به دنبال شیوع ویروس کرونا از هشتم اسفند ماه ۹۸ مرزهایش را به روی اتباع همه کشورها بست. اقتصاد امارات بیشتر بر پایه توریست است و سالانه نزدیک به 17 میلیون بازدید کننده دارد که از طریق آن رقمی نزدیک به 150 میلیارد درهم درآمد دارد. اینک امارات پس از ماه‌ها وقفه، به دنبال بازگشایی تدریجی مرزهایش، پروازها را از سر گرفته است تا رفت و آمد به کشرش را بیشتر و بخشی از ضررهای گردشگری را جبران کند. بخش ویزای سفارت این کشور در تهران نیز از روز پنجشنبه برابر با 26 تیر ماه سال جاری به درخواست ویزاهای توریستی رسیدگی می‌کند. پرواز دبی ـ تهران هم به شکل محدود برقرار شد..

امارات همچنین محدودیت‌ها و پیش شرط‌هایی را برای سفر به این کشور تعیین کرده که انجام تست کرونا از آن جمله است. در اطلاعیه‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی امارات منتشر کرده‌اند تاکید شده است: انجام تست PCR برای همه مسافران که دارای ویزای توریستی، بیزنس و اقامت معتبر از این کشور هستند، الزامی است و گواهی مربوط به آن باید از مراکزی که سفارت امارات در ایران مشخص کرده، دریافت شود.  

پذیرش مسافران تنها با ویزای توریستی و یا اقامت انجام می‌شود و پذیرش مسافران به صورت ترانزیت امکان پذیر نیست.

در فرودگاه دبی به صورت موردی (Random) از مسافران تست PCR گرفته می‌شود و مبلغ ۳۶۰ درهم از مسافر دریافت می‌شود.

به دلیل اینکه قبل از پرواز، فهرست مسافران (اعم از اقامتی و دارای ویزای توریستی) به امارات ارسال می‌شود، احتمال این که حتی با داشتن تائیدیه کد اقامت ICA برای مسافران اقامتی از سوار شدن مسافر ممانعت شود، وجود دارد که تمام خسارات پذیرفته نشدن مسافر توسط کشور مقصد به عهده مسافران است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها