پیش‌بینی بورس فردا 19 شهریور ماه/ اخبار حمایتی دروغ باعث منفی شدن بازار سرمایه شده است



شاخص کل بورس چندین روز پی در پی با افت 5درصدی روبرو است، برخی از کارشناسان یکی از دلایل این امر را بی‌اعتماد و جو هیجانی در بازار می دانند. پیش بینی می شود بازار سرمایه در فردا همچنان روند نزولی را طی کند.

کاهش ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس در 17 شهریورماه

به گرارش صبح ساحل، شاخص کل بورس با ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۴۹۴۷ واحد کاهش به رقم ۴۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد رسید. معامله‌گران ۶۴۱ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌ گذاری غدیر، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری شاهد، سایپا، صنعتی زرماکارون و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند. شاخص کل فرابورس نیز با ۳۶۵ واحد کاهش رقم ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحد را ثبت کرد.

عقب‌گرد بورس به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد 

حرکت نزولی شاخص کل بورس همچنان ادامه دارد و این شاخص امروز با بیش از ۳۷ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد. معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۷ هزار و ۱۴۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۵۸۸ واحد کاهش یافت و رقم ۴۳۲ هزار و ۲۵۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران امروز ۲۲۳ هزار معامله به ارزش ۱۹ هزار و ۵۸ میلیارد ریال انجام دادند.

پیش‌بینی بورس فردا 19 شهریور 99

 به گفته برخی از کارشناسان بازار سرمایه، چیزی که در بازار نمایان است بی‌اعتماد و جو هیجانی در بازار است که باعث صف‌های فروش طویل شده است، اخبار حمایتی دروغ و بی‌اعتماد کردن مردم، از سوی مسئولان به شدت روی روند منفی بازار تاثیر گذاشت ولی اگر از همان روز اول بازار دستوری حمایت نمی‌شد و حقوقی‌ وارد بازار نمی‌شدند شاید بازار زودتر به روند تعادلی خود بازمی‌گشت.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار فردا و حمایت از بازار گفت: فردا صف‌های فروش ادامه دارد و بازار فعلا روی روند منفی حرکت می‌کند، اما فکر می‌کنم اگر قرار است از بازار حمایت شود باید اول از سهم‌های غذایی، دارویی و یا سیمانی حمایت شود زیرا سهم‌های بنیادین و شاخص‌ساز قدرت نقدشوندگی زیادی دارند و خرید و فروش بیشتری دارند ولی این سهم‌ها بیشتر از دو ماه رشدی نداشته و توجهی به آنها نشده است.

وی افزود: تنها چیزی که می‌تواند کمک کند این است که بازار دیگر دستوری نباشد و اگر حمایتی قرار است انجام شود از طریق صندوق توسعه انجام شود. مردم فکر می‌کنند دولت کارش با بازار سرمایه تمام شده اما اینگونه نیست و بازار در بلند مدت بهتر می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها