در پی گازگرفتگی4 کشاورز در گزیر بندرلنگه رخ داد

مرگ خاموش هنگام لایروبی چاه



لایروبی چاه در روستای گزیر بندرلنگه حادثه آفرید، حادثه‌ای که براثر سهل‌انگاری رخ داد و جان 3 نفر از کشاورزان منطقه را گرفت و مرد میان‌سالی را راهی بیمارستان کرد. مردی که داغدار پسر 24 ساله‌اش است که 4 روز قبل به کمک دوستانش در چاه رفته بود تا آن‌ها را نجات دهد اما خود قربانی شد. کشاورز مسنی برای راه‌اندازی یک حلقه چاه قدیمی به جهت آبیاری زمین‌های کشاورزی، قصد لایروبی چاه را داشت به همین علت موتور سیار بنزینی را تهیه کرد. 
به نوشته‌ی روزنامه‌ی صبح ساحل، عصر یکشنبه گذشته وی به همراه دو نفر دیگر در محل حضور یافت و پس از انتقال موتور سیار در عمق حدود 14 متری، با بستن طناب خود نیز به درون چاه رفت. چنددقیقه‌ای نگذشته بود که همراهانش نگران شدند، او را صدا زدند اما هیچ صدای به گوش نرسید، مطمئن شدند اتفاقی برای وی رخ‌داده است تا آنکه یکی از آن‌ها برای کمک به درون چاه رفت. نفر سوم لحظه‌ای بعد طناب را تکان داد، ولی هیچ عکس‌العملی از درون چاه ندید، شوکه بود و دل‌آشوب، با فریاد آن دو نفر را صدا زد به‌سرعت با یکی از آشنایانش به نام عبدالله 24 ساله تماس گرفت و پس از گفتن ماجرا از وی کمک خواست.
 

 رفتن بدون بازگشت

صالح ساربانی پدر عبدالله ماجرای آن روز داغدار را این‌گونه تعریف کرد: «پسرم در آن لحظه در زمین کشاورزی خودمان بود، پس از شنیدن این موضوع بلافاصله به محل رفت و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم آن اتفاق تلخ و باورنکردنی رخ دهد و عزادار پسرم باشم و همچنین پسر 3 ساله‌اش از دیدن پدرش محروم باشد.» این مرد 48 ساله که برای نجات پسرش به درون چاه رفته بود که براثر گازگرفتگی کارش به بیمارستان کشید ادامه داد: «بین زمین ما و محل حادثه مسافت زیادی است، عبدالله با موتورسیکلت 10 دقیقه‌ای خود را به محل رساند و وی نیز برای کمک به آن دو نفر خود را به چاه زد، چنددقیقه‌ای نگذشته بود که یکی از کشاورزان با من تماس گرفت و موضوع را بیان کرد».

  نجات ناموفق فرزند

ساربانی افزود: «در نخلستان خودم  مشغول کار بودم که با فهمیدن موضوع، به‌سرعت خود را به محل رساندم و تا چاه را دیدم حدس زدم که پسرم زنده نباشد ولی نمی‌توانستم در آنجا منتظر امدادگران باشم، خودم را به عمق چاه رساندم، آب تا زانوهای من بود حالت سرگیجه داشتم، 3 نفر افتاده بودند به‌زور به درون چاه نشستم و به دیواره تکیه دادم سر پسرم روی زانویم قراردادم بیهوش شدم». این مرد کشاورز که دارای 5 فرزند است با صدای بغض‌آلود ادامه داد: «ساعت حدود 10 شب بود به هوش آمدم و فهمیدم در بیمارستان هستم اما از مرگ پسرم خبردار نبودم، چند ساعت بعد فهمیدم که پسرم در همان لحظات اولیه جان داده بود ».  ساربانی گفت: «نباید موتور سیار بنزینی را داخل چاه می‌بردند، مقداری بنزین درون آب ریخته و در ضمن این موتور در چاه دود می‌کرده، گاز آن راه خروج نداشته است و متأسفانه باعث مرگ پسرم و دو نفر از آشنایانمان شد».

  گازگرفتگی ناشی از سهل‌انگاری

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندرلنگه نیز در این زمینه گفت: این کشاورزان با انتقال موتور سیار بنزینی به داخل چاه برای لایروبی دچار گازگرفتگی شدند. خلیل محامدی بابیان اینکه در این حادثه چهار کشاورز حضور داشتند که سه نفر آن‌ها به دلیل گازگرفتگی شدید جان خود را از دست دادند و حال عمومی یک نفر دیگر خوب است افزود: حدود ساعت 17 شانزدهم شهریورماه جاری این کشاورزان با سهل‌انگاری و انتقال موتور سیار بنزینی به داخل چاه برای خشک‌کردن کف چاه جهت لایروبی دچار گازگرفتگی شدند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها