اجرای برنامه ملی "هر خانه یک پایگاه سلامت" در بشاگرد



معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد گفت: این طرح در راستای توسعه پوشش همگانی سلامت در بشاگرد توسط آموزش های مجازی و حضوری هر فرد از یک خانواده (ترجیحاً باسوادترین فرد در خانواده)  و ارائه آن آموزش ها به اعضای خانواده به عنوان سفیران سلامت، اجرا خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، سید عقیل جابر هاشمی افزود: هدف کلی از اجرای این طرح، حفظ و ارتقای سلامت مردم در کلیه مناطق شهری و روستایی است و به همین خاطر و برای پوشش حداکثری مردم، نیازمند حمایت و یاری بسیج، نیروهای محلی و بومی، خیرین، نیروهای انسانی به خصوص جوانان و زنان در برخی از موارد هستیم.

مسلم آتش زر کارشناس آموزش و ارتقاء سلامت شبکه اظهار کرد: در این برنامه داوطلبین این حوزه به عنوان رابطین سلامت که هر یک قادر به ارائه اطلاعات بهداشتی و دیگر برنامه های مرتبط با  حوزه سلامت به ۲۰ خانوار در یک محله را داشته باشند، آموزش های لازم داده شده تا در راستای خدمات افتخاری و خیرخواهانه آموزش های تکمیلی را به مردم ارائه دهند.

کارشناس آموزش سلامت شبکه، ضمن اشاره به نقش مهم و اساسی خود مراقبتی در حفظ سلامت مردم، گفت: حدود ۸۵ درصد مراقبت های مرتبط با سلامت از جنس خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی و مدیریت ناخوشی های جزئی می باشد، از این رو افزایش دانش و سطح سواد مردم در این زمینه حائز اهمیت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها