وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

هرمزگان ویترین کشور است/ ۲۲۰ کیلومتر فیبر جدید تا پایان سال در هرمزگان احداث می‌شود



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از پروژه رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک گفت: هرمزگان ویترین کشور است و بسیاری از توریست‌ها در آن حضور می‌یابند که شناسنامه مواجه اولیه گردشگران با ایران به‌شمار می‌رود و ضعف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب ایجاد تصور عقب‌ماندگی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، محمدجواد آذری‌جهرمی افزود: شرایط کرونایی اهمیت و جایگاه فضای مجازی و ساختارهای ارتباطی در جهان را بیش از پیش مشخص کرد. شبکه فیبرنوری در قشم، کیش و خارک پایدار شده و ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی گسترش یافته و این جزایر نیز باید با سرمایه‌گذاری دولتی به شبکه فیبر متصل شود.

وی با بیان اینکه در زمینه فیبر دریایی توان داخلی نداشتیم، اضافه کرد: این پروژه با توان ملی و گسترش خودکفایی کشور انجام شد و با این مهم هزینه پروژه به یک سوم کاهش یافت.

آذری‌جهرمی بیان کرد: در سال 96 از مجموع مردم هرمزگان که به خدمات ارتباطات تلفن و پیامک دستری داشتند 80 درصد بوده که امروز به بیش از 98.6 درصد رسیده، پهنای باند اینترنت هرمزگان از 26 درصد به 86 درصد رسیده و جهشی بزرگ در استان است.

هرمزگان ویترین کشور است

وی ادامه داد: هرمزگان ویترین کشور است و بسیاری از توریست‌ها در آن حضور می‌یابند که شناسنامه مواجه اولیه گردشگران با ایران به‌شمار می‌رود و ضعف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب ایجاد تصور عقب‌ماندگی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: 220 کیلومتر فیبر جدید از جمله 80 کیلومتر در بخش عمومی حاجی آباد و 100 کیلومتر در بخش عمومی بشاگرد اجرا می شود که مجموعا 106 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و عملیات آن از فردا آغاز می‌شود و انتظار است تا 20 اسفند به بهره‌برداری برسد.

آذری‌جهرمی بیان کرد: توسعه هرمزگان ملموس است و تمامی دولت‌ها خدمات مهمی داشته‌اند ثروتمندترین و فقیرترین مردم در هرمزگان وجود دارند و با تنوع مذهبی، تاریخی، اقتصادی و زیست محیطی مدیریت در هرمزگان دشوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اشکالاتی وجود دارد که ناشی از انتظارات بجا، محدودیت منابع و بعضا ضعف‌های مدیریتی است، گفت: در قیاس با سایر نقاط کشور هرمزگان، قشم رشد محسوسی داشته و البته مشکلاتی هم هست که باید برای حل آن تلاش کرد.توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه در شرایط فعلی برای تسریع تحقق عدالت آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها