مراقبت‌ها برای جلوگیری از موج سوم کرونا در خمیر بیشتر شود



فرماندار خمیر با اشاره به شیوع موج سوم کرونا در کشور گفت: با وجود کنترل نسبی این بیماری در شهرستان باید مراقبت‌ها بویژه در مدارس بیشتر شود تا این شهرستان بار دیگر به وضعییت قرمز ماه‌های گذشته برنگردد.

میرهاشم خواستار روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان افزود: مردم باید همچنان استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی که عامل مهم در جلوگیری از انتشار وبروس کرونا  بوده، را جدی بگیرند.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود از مدیران اداره ها و دستگاه های اجرایی شهرستان خمیر خواست زمان ورود و خروج مدیران استانی به شهرستان را با فرمانداری هماهنگی کرده و نتیجه سفر را گزارش کنند.
فرماندار خمیر اظهارداشت: مدیران باید از تمام ظرفیت‌های قانونی منطقه برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند وهیچ عاملی نباید موجب کوتاهی آنان در انجام وظایف سازمانی شود.

​​​همه دستگاه ها در ارائه برنامه‌های شایسته نام دفاع مقدس مشارکت نمایند

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خمیر بر ضرورت بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد وگفت: همه دستگاه‌ها و اداره ها با درنظرگرفتن شرایط کرونایی باید در ارائه برنامه‌های شایسته نام دفاع مقدس مشارکت کنند.
خواستار اضافه کرد: جایگاه و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مقاومت، ایستادگی و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است که با وجود حمایت‌های بسیاری از کشورها، حتی یک وجب از خاک کشورمان نصیب دشمن نگردید.
 وی تاکید کرد: دفاع مقدس یادآور افتخارات، رشادت‌ها و شهامت جوانان و مردانی است که فرهنگ ایثار و شهادت را تبیین  کردند بنابراین ما مسوولان باید این فرهنگ  را به عنوان الگو و هدف خودمان قرار دهیم.

برنامه پیشگیرانه قوی از موج سوم کرونا ارائه شود
امام جمعه موقت اهل سنت خمیر نیز با قدردانی از عملکرد خوب ستاد کرونای در موج اول و دوم گفت: برای پیشگیری از موج سوم در شهرستان برنامه پیشگیرانه قوی ومطمئن ارائه شود.
سید عبدالجلیل قتالی همچنین به وظیفه مدیران و مسوولان در خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: خدمات رسانی به مردم و توزیع بیت المال توسط ادارات تقسیم و توزیع می‌شود که مدیران به عنوان مسوول وظیفه دارند اصل امانتداری در کارها را رعایت کنند.
مدیرمجتمع علوم دینی صدرالاسلام بندرخمیر در ادامه با برشمردن اخلاقیات کارمندان و مدیران نمونه اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که در مسوولیت خود رضایت خداوند و مردم را در نظر می‌گیرند و همیشه در حال گره گشایی از کار مردم هستند و باید از چنین مدیر و کارمندی تقدیر شود.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس متناسب با شرایط کرونا برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه خمیر گفت: امسال باتوجه به شیوع کرونا، برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، متناسب با شرایط کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برپا می‌شود.
سرهنگ جعفر اسلامی افزود: در هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه) بیش از ۱۲۰ برنامه در شهرستان خمیر اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس وجهادگران عرصه سلامت، دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، عطرافشانی مزارشهدای گمنام، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی و برگزاری میز خدمت از جمله شاخص ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه بسیج ناحیه خمیر اظهارداشت: دفاع مقدس از تجربه‌های ناب وموفق گام اول انقلاب اسلامی است که درس آموزی والگوپذیری از آن درگام دوم انقلاب برای جبران راه‌هایی طی نشده ضروری است.

انصاف نیست فقط یک بنگاه اقتصادی در خدمات احتماعی خمیر سهیم باشد

 امام جمعه شهرستان خمیر نیز در این نشست با قدردانی  از خیران در مشارکت طرح‌های عمرانی و خدمات اجتماعی، از  مشارکت نکردن بنگاه های اقتصادی شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت: باتوجه به مشکلات در زمینه بهداشت و سایر حوزه‌ها این انصاف نیست که فقط یک یا تعدادی انگشت شمار از این بنگاه های اقتصادی در خدمات اجتماعی شهرستان سهیم باشند.
حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی، مدیران را از توجه به نگاه ها و گرایش‌های سیاسی و مذهبی برای رفع مشکلات مردم شهرستان برحذر داشت.
وی با بیان اینکه همه ما در مقابل مطالبات به حق مردم مسوول هستیم، یادآورشد: همه ما بدلیل مسوولیتی که داریم در برابر رفع مشکلات مردم مسوول هستیم و هیچ کس نمی‌تواند از تکلیف و وظیفه خود شانه خالی کند.

بسترهای لازم برای آموزش حضوری دانش آموزان فراهم است

مدیر آموزش وپرورش خمیر نیز گفت: تمام بستر ، دستورالعمل‌های بهداشتی و امکانات لازم برای آموزش به صورت حضوری فراهم است.
محمد فولادی افزود: بهترین روش برای یادگیری دانش آموزان آموزش، حضوری است و مزیت‌هایی که در این روش وجود دارد در روش‌های غیرحضوری نیست.
وی بیان داشت: آموزش وپرورش باتوجه به شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های خود را در بسترهای مختلف آغاز کرده و در یکسال گذشته نتیجه خوبی داشته است.
مدیر آموزش وپرورش خمیر اظهارداشت: در حال حاضر ۹۸ درصد دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده‌اند که پیگیر ثبت نام ۲ درصد باقی مانده هستیم.
فولادی ادامه داد: یکی از ملاک های سنجش آموزش وپرورش رتبه نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم است که در این زمینه آموزش و پرورش ۱۶۹ پله در کشور جهش داشته که دستاورد خوبی به شمار می‌رود.
وی ابرازداشت: در یک سال گذشته ۲۶ مدرسه با ۱۲۱ کلاس درس به همت خیران و نوسازی مدارس ساخته شده و ۱۱ مدرسه با ۵۴ کلاس درس درحال احداث است.
شهرستان خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها