لغو پیاده روی اربعین/ستاد اربعین برنامه‌هایی برای این مراسم دارد



مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور گفت: با توجه به تصمیم مسئولان کشور عراق، امسال پیاده روی برگزار نمی‌شود، ولی ستاد اربعین برنامه‌هایی برای اربعین امسال دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام والمسلمین احمدی در همایش فعالان اربعین در بندرعباس افزود: مقامات کشور عراق کافی نبودن زیرساخت‌های بهداشتی در این کشور را به عنوان علت لغو پیاده روی اربعین مطرح کرده اند.


وی گفت: در اربعین امسال برنامه‌های زیادی در کشور برگزار می‌شود که برگزاری ۱۷همایش، ملی، منطقه‌ای و بین المللی در دانشگاه‌های کشور، برگزاری نمایش‌های آیینی و سرود، قرائت زیارت عاشورا در روز ۱۹صفر در مدارس، ادارت و دیگر اماکن فرهنگی از جمله این برنامه هاست.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور گفت: پویش مهر اربعین نیز از دیگر برنامه‌های ستاد اربعین است که در قالب آن کمک‌های مردمی برای کمک به دانش آموزان نیازمند توسط موکب‌ها جمع آوری می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم، فرهنگ اربعین را عامل زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا دانست و گفت: این فرهنگ، فرهنگ به هم پیوستگی غدیر، عاشورا و انتظار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: همانطور که با وجود کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با تدارک برنامه هایی، خلاء مراسم محرم پر شد اکنون نیز با تدارک برنامه هایی، خلاء برگزار نشدن پیاده روی اربعین جبران می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم گفت: بخاطر حاکم بودن شرایط کرونا، امسال با محدودیت‌های زیادی همراه بودیم، ولی با کمک و همراهی مردم توانستیم بسیاری از برنامه‌ها و کار‌های مورد نیاز استان را به سرانجام برسانیم.

سعید ناجی افزود: امسال بخاطر شرایط کشور عراق و تصمیم مسئولان این کشور، برنامه‌ای برای اعزام مواکب به این کشور نداریم و پیاده روی اربعین برگزار نمی‌شود.

وی گفت: باید با همدلی و همکاری برای اقناع افکار عمومی در این خصوص تلاش شود تا برای مرزبانان کشور زحمتی ایجاد نشود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها