ماسک برای چه کسانی ضروری نیست؟



سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک را به کودکان زیر پنج سال را توصیه نمی کند.

به گزارش صبح ساحل، سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که کودکان پنج ساله و کوچکتر نباید ماسک بزنند. البته برخی کشورها توصیه‌های متفاوتی درباره استفاده ماسک برای کودکان دارند، بنابراین برای کسب اطلاعات مرتبط با سنین مختلف باید با سازمان‌های مسئول همان کشور تماس بگیرید. اگر آنها اعلام کرده‌اند که کودکان پنج ساله و کوچکتر باید ماسک بزنند، در این صورت باید کودک در محدوده دید مستقیم شما یا یک سرپرست دیگر باشد تا بر استفاده ایمن از ماسک نظارت کنید.همچنین در مواردی که فرد دارای بیماری یا معلولیت بوده، به گونه‌ای که برای استفاده از ماسک دچار مشکل است، باید برای اتخاذ بهترین تصمیم با پزشک مشورت شود. همچنین،  زمانی که ورزش می‌کنید، مکانی را انتخاب کنید که استفاده از ماسک ضروری نیست؛ مانند خانه یا در فضایی که می‌توانید فاصله اجتماعی ایمن از دیگران را رعایت کنید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کودکان و یا افراد بالغ نباید در زمان ورزش یا انجام فعالیت‌های جسمانی ماسک بپوشند، چراکه تنفس  دچار مشکل می‌شود، همچنین تعریق ممکن است ماسک را مرطوب سازد و بدین ترتیب تنفس سخت‌تر شده و رشد میکروب‌ها آسان‌تر شود.

"خشکی چشم" جدیدترین عارضه استفاده از ماسک‌

گزارشی که در نشریه Ophthalmology and Therapy منتشر شده است، به افزایش موارد تحریک و خشکی چشم بین افرادی که به طور منظم از ماسک استفاده می‌کنند اشاره داشته است. پژوهشگران دانشگاه یوتا که مولفان این گزارش بودند به افزایش موارد خشکی چشم بین افرادی که به طور منظم در کلینیک های محلی از ماسک استفاده می کنند، اشاره داشته اند. بیمارانی که بین آنها افرادی بودند که هرگز در گذشته با خشکی چشم مواجه نبودند و افرادی که به طور منظم و برای مدت زمان طولانی از ماسک استفاده می کنند به نظر می رسد احتمال بیشتری دارد به این علائم مبتلا شوند. مرکز پژوهشی و آموزشی چشم آمریکا نیز در ماه اوت نسبت به خشکی چشم مرتبط با استفاده از ماسک هشدار داده و اطلاعاتی را درباره چگونگی تسکین این شرایط ارائه کرده بود.
خشکی چشم چیست؟

خشکی چشم شرایطی است که به واسطه مقدار یا کیفیت ناکافی اشک رخ می‌دهد. این شرایط می تواند به واسطه بروز مشکل در هر یک از اجزا فیلم اشک که از چند لایه شکل گرفته است، رخ دهد.

خشکی چشم شرایطی شایع است و می تواند موجب علائم ناخوشایندی مانند موارد زیر شود:

- احساس خراشیدگی مانند این که چیزی در چشم وجود دارد

- احساس سوزش یا گزش در چشم

- قرمزی چشم

- حساسیت به نور

- تاری دید

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها