ساخت 8 فروند لنج باری در قشم/ 442 لنج دیگر در دست ساخت است



مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از تولید هشت فروند لنج باری به ارزش بیش از ۹۶ میلیارد ریال در این منطقه خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، محمدمهدی برنجی با اعلام این خبر افزود: این لنج‌ها از جنس چوب و فایبرگلاس در ابعاد مختلف با سفارش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ساخته و به آب انداخته شد.

وی تصریح کرد: جزیره قشم با بهره‌مندی واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی، قطب تولید شناورهای دریایی در ایران است.

مدیر صنعت، معدن قشم ادامه داد:این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تولید می شود.

وی اظهار کرد: فعالیت صنایع کشتی سازی و تجهیزات دریایی در راستای عملیاتی شدن شعار «جهش تولید» و همچنین برای عمل به سیاست‌های ابلاغی اقتصادی مقاومتی در جزیره قشم فعالیت مناسبی دارند.

442 لنج در قشم ساخته می شود

برنجی گفت: از ابتدای امسال، ساخت ۴۴۲ لنج به ۱۸ واحد شناورسازی فعال در جزیره قشم سفارش داده شده که از این تعداد، ۲۸۷ مورد مربوط به شناورهای باری، ۱۰۹ مورد شناور صیادی، ۱۳ مورد شناورهای تفریحی و مسافری و مابقی مربوط به سایر حوزه های مرتبط با تجهیزات دریایی است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۱۳ شناور ۱۰ تا ۲۰۰ تُنی، ۹۳ شناور ۲۰۰ تا ۵۰۰ تُنی، ۲۰ شناور ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تُنی و همچنین سایر اندازه ها در واحدهای شناورسازی و تولیدکنندگان تجهیزات دریایی در خط تولید است.

مدیر صنعت، معدن قشم ادامه داد: به همت تلاش متخصصان بومی، جزیره قشم جایگاه خود را به عنوان صادرکننده شناورهای دریایی در خلیج فارس تثبیت کرده‌است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها