استقرار نیروی فضایی آمریکا در جبهه‌ای جدید: بیابان‌های عربستان



گروه تازه‌ تاسیس نیروی فضایی آمریکا در حال استقرار نیرو در جبهه کاملا جدیدی است؛ شبه جزیره عربستان.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروی فضایی آمریکا در اولین استقرار خارجی خود، اکنون اسکادرانی از ۲۰ نیروی مستقر در پایگاه هوایی العدید قطر دارد.

این گروه که با دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تشکیل شد، ششمین شاخه از ارتش آمریکاست و اولین گروه جدید در ارتش ایالات متحده از زمان تشکیل نیروی هوایی آن در ۱۹۴۷ به شمار می‌رود.

این امر تردیدهایی را در کنگره ایجاد کرد و همچنین شباهت بی‌حد لوگوی این گروه به نماد کارتون "پیشتازان فضا" دستمایه طنز شبکه نتفلیکس قرار گرفت.

جنگ‌های آتی ممکن است در فضا رخ دهند، اما "بیابان عربی" که بیشترین مساحت شبه جزیره عربستان را در بر گرفته است، شاهد واقعه‌ای بوده که کارشناسان نظامی نام اولین "جنگ فضایی" جهان را بر روی آن گذاشتند؛ در عملیات ۱۹۹۱ توفان صحرا در جنگ اول خلیج‌فارس که برای عقب‌ راندن نیروهای عراقی از کویت بود. امروز، آمریکا مدعی است با "تهدیدات جدیدی" در این منطقه از برنامه‌های موشکی تا تلاش‌ها برای مختل کردن ماهواره‌ها با پارازیت، هک و کور کردن مواجه است.

کلنل تاد بنسون، مدیر نیروهای نیروی فضایی در العدید به آسوشیتدپرس گفت: ما در حال دیدن دیگر کشورهایی هستیم که به شدت در تدارک گسترش درگیری به فضا هستند. ما باید بتوانیم رقابت کرده و از تمام منافع ملی خودمان دفاع و حفاظت کنیم.

اوایل همین ماه در جریان مراسمی در پایگاه العدید، ۲۰ نیرو از نیروی هوایی آمریکا در کنار پرچم‌ها و ماهواره‌های بزرگ آمریکا وارد "نیروی فضایی" شدند. به زودی تعداد بسیار بیشتری به این یگان "عوامل اصلی فضایی" که کنترل ماهواره‌ها، ردگیری مانورهای دشمن و تلاش برای جلوگیری از درگیری در فضا را بر عهده دارد، ملحق می‌شوند.

بنسون گفت: این ماموریت‌ها جدید نیستند و نیروها هم لزوما جدید نیستند.

این مساله مایه نارضایتی برخی از قانونگذاران آمریکایی است که این یگان تازه‌ تاسیس با ۱۶ هزار نیرو و بودجه ۱۵.۴ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ را پروژه بیهوده ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر می‌بینند.

این نظامی آمریکایی از کشورهای به اصطلاح "متخاصم" که نیروهایش قصد دارند آنها را تحت نظارت قرار داده و احتمالا با آنها مقابله کنند، نامی نبرد. اما تصمیم درباره استقرار پرسنل نیروی فضایی آمریکا در پایگاه العدید پس از ماه‌ها تنش میان آمریکا و کشوری در این منطقه رخ می‌دهد.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها