۷۰۰ بافنده قالی در استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی قالیبافان بهره مند هستند



معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: ۷۰۰ بافنده قالی در استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی قالیبافان بهره مند هستند.

به گزارش صبح ساحل، محمد عباسی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تعداد قالیبافان در استان بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر بافنده فعال بوده که می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند.
وی بیان داشت: قالیبافان استان هرمزگان می‌توانند از خدمات صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هم بهره مند شوند.
معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: حق بیمه سهم پرداختی قالیبافان در سال اول رایگان بوده و توسط دولت پرداخت می‌گردد.
عباسی ادامه داد: تمامی قالیبافان که ساکن شهرها هستند نیز علاوه بر روستاییان می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.
وی یکی از بخش‌های مهم این بیمه را نقل و انتقال بیمه پردازی با سایر بیمه‌ها همچون تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و برعکس وفق قانون نقل و انتقال امکان پذیر دانست.
این مسوول اعلام کرد: مستمری پیری، مستمری از کار افتادگی کلی در اثر حادثه ناشی و غیر ناشی از کار و برخورداری از بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری از مزایای این صندوق به شمار می‌آید.
 ۱۵ کارگاه قالیبافی غیرمتمرکز در هرمزگان مشغول فعالیت هستند که می‌تواند زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و برندسازی فرش استان باشد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها