عرضه گوشت گوسفندی ۳۵ درصد افزایش یافت



رییس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه میزان عرضه گوشت قرمز بیش از تقاضای بازار است، گفت: با افزایش جمعیت دامی در بهار و تابستان امسال، میزان عرضه دام زنده سبک ۵۰ درصد و گوشت گوسفندی ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش ایرنا، «منصور پوریان» روز سه‌شنبه گفت: طبق آمارها عرضه دام زنده سبک ۵۰ درصد، گوشت گوسفندی ۳۵ درصد، گوساله زنده ۴۰ درصد و گوشت گوساله ۲۵ درصد رشد یافته که این میزان بیش از تقاضای بازار بوده است.

رییس شورای تامین دام با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا با کاهش مصرف گوشت قرمز روبرو هستیم، اظهارداشت: به دلیل زایش های صورت گرفته در بهار و تابستان امسال در بخش تولید دام زنده و عرضه گوشت قرمز شرایط خوبی داریم.

پوریان تصریح کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک درب دامداری بین ۴۱ و ۴۲ هزارتومان و گوساله زنده بین ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است این درحالیست که نرخ دام سبک در بازار به دلیل حضور دلالان تا ۴۸ هزارتومان به فروش می رسد.

رییس شورای تامین دام گفت: با توجه به شرایط خوب تولید و عرضه گوشت در بازار باید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمت منطقی ۹۰ هزارتومان و گوساله  ۸۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان برسد.

وی با بیان اینکه نیاز کشور به گوشت قرمز سالانه نزدیک ۹۰۰ هزارتن است که حدود ۱۰ درصد آن از محل واردات تامین می شود، افزود: در صورت ادامه زایش ها و افزایش جمعیت دامی سبک و سنگین برای سال آینده دیگر نیازی به واردات گوشت قرمز نیست و می توانیم گوشت مورد نیاز صنعت را از محل داخل تامین کنیم.

پوریان اظهارداشت: امیدواریم با افزایش تولید جمعیت دامی بزودی در تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور به خودکفایی برسیم.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها