سونی فروش سنسور دوربین به هواوی را متوقف می‌کند



هواوی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و علاوه بر عدم امکان همکاری با گوگل، غول‌های فناوری ژاپنی نیز فروش قطعات به آن را متوقف کردند.

به گزارش صبح ساحل، سونی یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که دیگر قطعات موردنیاز هواوی را تامین نخواهد کرد و فروش سنسورهای دوربین را به این کمپانی چینی تعلیق کرده است. سونی در این میان تنها نیست و دیگر غول‌های فناوری ژاپن نیز مسیر مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

این کمپانی‌ها قطعاتی مانند فلش مموری، قطعات نیمه‌هادی، آمپلی فایر، هارد درایو و موارد دیگر را در اختیار هواوی قرار نمی‌دهند. برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که سونی یک مجوز برای ادامه همکاری با این غول فناوری چینی را مدنظر قرار داده تا بتواند همچنان سنسورهای دوربین را در اختیار آن قرار دهد، با این حال تا به امروز این شرکت ژاپنی چنین موضوعی را تایید نکرده است. در گذشته سامسونگ نیز از توقف فروش قطعات به هواوی خبر داده بود.

غول‌های فناوری ژاپنی

طبق اطلاعات منتشر شده، غول‌های فناوری ژاپنی سهم بالایی در تامین قطعات موردنیاز هواوی دارند و مجموع خرید این کمپانی چینی از برندهای ژاپنی در سال گذشته میلادی به ۱۰.۴ میلیارد دلار رسیده است. سونی اعلام کرده که سالانه ۱ میلیارد دلار از فروش سنسورهای CMOS به هواوی درآمد دارد.

در حالی که ایالات متحده آمریکا تحریم‌های شدیدی را علیه هواوی وضع کرده و این شرکت با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شده، همچنان به آینده امیدوار است. این کمپانی چینی برای سیستم عامل محصولات خود نمی‌تواند با گوگل همکاری کند و در همین راستا از سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد که اخیرا شاهد معرفی نسخه دوم آن بودیم. سال آینده میلادی اولین گوشی هوشمند مجهز به این سیستم عامل وارد بازار خواهد شد.

در این میان AMD همچنان به همکاری با هواوی ادامه می‌دهد. اخیرا معاون رئیس این کمپانی اعلام کرده که AMD موفق به دریافت مجوز برای تامین قطعات موردنیاز این غول فناوری چینی شده و تحریم‌های ایالات متحده آمریکا تاثیر چندانی روی کسب و کار AMD نخواهد داشت.

انتظار می‌رود هواوی در ماه اکتبر از گوشی‌های سری میت ۴۰ رونمایی کند که تبدیل به آخرین پرچمداران این کمپانی با چیپ‌های کرین می‌شوند، البته شاید در آینده با برداشته شدن تحریم‌ها دوباره شاهد توسعه و تولید این پردازنده‌ها باشیم.

منبع: دیجیاتو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها