پیش نمایش رسمی از ابرخودرو پژو لمان معرفی شد



پژو در تلاش است تا فعالیت خود را در بازار خودروهای اسپرت با معرفی یک مدل سبک‌وزن هیبریدی گسترش دهد. این محصول توانایی‌هایی نزدیک به ابرخودروها خواهد داشت.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از زومیت، پژو رسما اعلام کرده است که دو سال دیگر، به مسابقات استقامتی لمان بازخواهد گشت. در سال ۲۰۲۲ کلاس جدیدی به رقابت‌های لمان اضافه خواهد شد که اصطلاحا ابرخودرو (Hypercar class) نام خواهد داشت. برای حضور در این گروه، هر شرکت یا تیم مسابقه‌ای باید ۲۵ دستگاه خودرو استاندارد جاده‌ای از مدل مخصوص لمان با پیشرانه کاملا یکسان، تولید کرده باشد. پس پژو نیز مشابه تویوتا که روز گذشته نمونه اولیه از ابرخودرو گازوریسینگ را رونمایی کرد، ملزم به ساخت محصول مشابه و فروش به عموم خواهد بود.

 Peugeot Sport Hypercar ابرخودرو پژو

ابرخودرو پژو، هنوز نام‌گذاری نشده است. این محصول در پاریس توسط مهندسان پژو طراحی و ساخته خواهد شد تا مستقل از دیگر برندهای دنیا باشد. نوع پیشرانه و تجهیزات فنی این خودرو نیز نامشخص است؛ اما بنابر مصاحبه‌های انجام‌شده توسط مدیران پژو، یک سیستم هیبریدی با موتور برقی ۲۶۸ اسب‌بخار روی محور جلو نصب خواهد شد تا مجموع قدرت حدود ۵۰۰ کیلووات (۶۷۱ اسب‌بخار) برای ابرخودرو پژو فراهم شود.

پژو از گذشته مدل‌های مفهومی متنوعی در کلاس سوپراسپرت و ابرخودرو داشته است که تصاویر آن‌ها در گالری فوق وجود دارد؛ اما به‌ندرت چنین محصولاتی برای فروش به عموم مردم تولید کرده است. به همین دلیل، موفقیت پژو در ساخت ۲۵ دستگاه ابرخودرو جاده‌ای، رویایی و فراتر از انتظار به‌نظر می‌رسد. البته همکاری تجاری گروه پژو -سیتروئن با فیات -کرایسلر، این امکان را به شرکت فرانسوی می‌دهد تا ضمن بهبود شرایط مهندسی، محصولات خود را در امریکا نیز عرضه کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها