دو صخره آسمانی از کنار زمین می گذرند



دانشمندان ناسا اعلام کردند دو صخره آسمانی در روز‌های آینده از کنار زمین می‌گذرند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، دو سیارک با قطر‌های ۱۳۰ و ۲۰۰ متر طی دو هفته آینده یعنی در ۲۵ و ۲۹ سپتامبر ( ۴و ۸ مهر) از کنار زمین عبور می‌کنند. ناسا اعلام کرده است که قطر این سیارک‌ها با ارتفاع ۱۴۰ متری هرم بزرگ مصر قابل قیاس است و بر کل منطقه در خارج از قاهره تسلط دارد.

سیارک اول که در تاریخ ۴ مهر عبور می‌کند، در فاصله ۵.۷ میلیون کیلومتری و سیارک دوم در فاصله ۲.۷ میلیون کیلومتری سطح زمین از کنار زمین عبور می‌کنند. دانشمندان ناسا برای هر سیارک نام مشخص کردند، سیارک اول ۲۰۲۰ RO و سیارک دوم ۲۰۲۰ PM۷ نام دارند. ناسا تا کنون بیش از یک میلیون سیارک شناسایی کرده است.

۵ سیارک از کنار زمین عبور می‌کنند

مرکز تحقیقات اجسام نزدیک زمین ناسا موسوم  به CNEOS اعلام کرد که در این هفته حداقل پنج سیارک با قطر بین ۱۰ تا ۷۰ متر برای بازدید از سیاره ما به زمین نزدیک خواهند شد. بر اساس سیستم ردیابی آژانس مذکور، یک صخره فضایی با نام ۲۰۲۰ RJ، که قطر آن تقریبا ۴۲ متر برآورد می‌شود، عصر روز سه شنبه، تقریباً با فاصله ۱.۲ میلیون کیلومتر از کنار زمین عبور کرده است. همچنین صخره دیگری به نام ۲۰۲۰ RW فردا ۱۰ سپتامبر مصادف با ۲۰ شهریور از کنار زمین خواهد گذشت که توسط جفت خود به نام ۲۰۲۰ RM تعقیب می‌شود. سیارک مذکور (۲۰۲۰ RM) حدود یک میلیون کیلومتر با سیاره ما فاصله خواهد داشت. طبق گزارش‌های ارائه شده انتظار می‌رود یک سیاره بزرگتر به نام  RM۱۵، ۲۰۲۰  که تخمین زده می‌شود قطر آن به ۷۵ متر برسد، با سرعت ۹.۷۸ کیلومتر در ثانیه در روز شنبه از کنار زمین عبور کند. به عنوان نیش نهایی، پس از آن ۲۰۱۷ ایالات متحده از نزدیک به زمین نزدیک می‌شود. علاوه بر این موارد، برخی از سنگ‌های فضایی که قبلا توسط آژانس فضایی اروپا مشاهده شده بودند (از جمله سنگ فضایی موسوم به ۲۰۲۰ PT۴) در این هفته از ورای سیاره ما عبور کرده اند. طبق تصاویر اخیر منتشر شده توسط آژانس، این نوع سیارک‌ها در حوزه مطالعات فضائی نسبتا کوچک در نظر گرفته می‌شوند و از این رو کشف و تشخیص آن‌ها توسط ستاره شناسان دشوار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها