مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

خودکفایی هرمزگان در تولید خون/ بدهکاری میلیاردی علوم پزشکی به سازمان انتقال خون



مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با حمایت و همکاری خوب مردم استان هرمزگان ، این استان در تولید خون و نیازهای مراکز درمانی خود خودکفا است.

به گزارش صبح ساحل، دکتر پیمان عشقی عصرچهارشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: استان های جنوبی و مرزی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر از اهمیت ویژه ای در سازمان انتقال خون برخوردار هستند وبه همین دلیل در اولویت سفر های استانی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در صورتی که استانداری بتواند در خصوص تامین تجهیزات به انتقال خون یاری برساند امکان تبدیل هرمزگان به یکی از قطب های انتقال خون در کشور وجود دارد.

عشقی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی حدود صد میلیارد ریال به اداره کل انتقال خون هرمزگان بدهکار است، گفت : دریافت این میزان بدهی از مطالبات سازمان است اما خدمات انتقال خون همچنان ادامه دارد.

 مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور تاکید کرد: انتظار داریم به پاس این خدمات شاهد پرداخت هرچه سریعتر مطالبات برای ارتقای سطح خدمت رسانی به بیماران این استان باشیم.

هرمزگان دارای سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص وسخت درمان(تالاسمی، سرطانی، دیالیزی وهموفیلی)، عمل‌های جراجی ومصدومان تصادفی است که بیشترین مصرف کنندگان خون در استان مربوط به هزار و۵۰۰ بیمار تالاسمی بوده که همیشه نیاز به خون دارند وماهیانه حداقل دوبار خون مصرف می‌کنند.

بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.

ثبت شاخص قریب به صد درصدی توزیع به درخواست در هرمزگان

عشقی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: انتقال خون استان هرمزگان شاخص قریب به صد درصدی توزیع به درخواست را به ثبت رسانده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت:۲۱ مرکز درمانی استان هرمزگان خون و فرآورده های مورد نیاز خود را از انتقال خون استان دریافت می کنند.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های پدافند غیرعامل انتقال خون هرمزگان، افزود: سازمان انتقال خون نیز در خصوص تجهیز ساختمان جدید انتقال خون این استان اعتباراتی را در نظر گرفته و امیدوار است در ماه های آتی شاهد افتتاح این پروژه باشد.

دکتر عشقی یادآور شد: انتقال خون هرمزگان ناوگان حمل و نقل مناسبی دارد اما نباید تخصیص اعتبار به این بخش را هزینه قلمداد کرد چرا که امکان برون سپاری برخی خدمات مانند حمل و نقل خون و فرآورده های آن وجود ندارد و یک مساله مهم و حاکمیتی است.

در تلاش برای تامین اعتبار مورد نیاز انتقال خون هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان نیز در این نشست به اهمیت اتمام ساختمان در دست احداث انتقال خون مرکز استان پرداخت و گفت: در روزهای آینده میزبان رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان هستیم و در جریان این سفر در تلاش خواهیم بود تا اعتبار صد میلیارد ریالی لازم را برای اتمام این پروژه تامین کنیم.

فریدون همتی با بیان اینکه تامین خون و فرآورده های آن نیازمند حمایت دولت و همدلی مردم است،افزود: حساسیت استان هرمزگان به دلیل پهناور بودن، وجود مرزهای آبی گسترده و دیگر ویژگی های جغرافیایی و استراتژیک بیش از دیگر استان های منطقه است و یک انتقال خون توانمند با زیرساخت کافی دغدغه های مردم در مقوله سلامت را برطرف و کمرنگ می کند.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: راهکارهای متعددی برای تامین اعتبار این پروژه مدنظر است و امیدواریم که سازمان انتقال خون نیز همچون گذشته در خصوص تامین بخشی از این اعتبارات و تسریع در اقدامات عملیاتی برای به اتمام رساندن پروژه تلاش کند.

همتی گفت: استانداری هرمزگان با ظرفیت های موجود خود آماده همکاری با سازمان انتقال خون است تا تامین تجهیزاتی که به دلیل تحریم های ظالمانه تامین آن دشوارتر از گذشته شده ،تسهیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه به دلیل میزان پیشرفت چشمگیرش در اولویت افتتاح است، گفت : هرمزگان نباید متکی به دیگر استان ها باشد و تقویت زیرساخت های انتقال خون باید به عنوان یک اولویت امنیتی و حاکمیتی تعریف شود.

 ساختمان جدید انتقال خون هرمزگان واقع در بندرعباس در ۴ و نیم طبقه و دارای ۹۵ درصد پیشرفت است و نیازمند یکصد میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بخش های سرمایشی، برق و قفسه بندی های داخلی است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها