آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟



با اعلام خبر تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا به مجلس شورای اسلامی، رییس مجمع عمومی نظام پزشکی به معاون اول رییس جمهور نامه‌ای فرستاد و از دولت روحانی به دلیل «زمان‌سوزی» در توزیع واکسن انتقاد کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، 25 روز است که واکسن آنفلوانزا وارد انبارهای شرکت‌های پخش دارو شده و بر اساس دستور وزیر بهداشت این واکسن تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه گرفته تا آنها عرضه را در کشور آغاز کنند.

عباس آقازاده در نامه‌اش به اسحاق جهانگیری نوشت: «آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ پس تمام گروه‌بندی‌ها و اولویت‌گذاری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است؟»

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو تحویل 1500 واکسن آنفلونزا به نمایندگان مجلس را تایید کرد و در واکنش به این خبر گفت: نمایندگان مجلس از گروههای در معرض خطر به حساب می آیند.

واکنش ها به اختصاص ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا به نمایندگان و کارکنان مجلس افزایش یافته و در پی آن ‏مدیر شرکت بهستان‌پخش در توییتی اعلام کرد: ‏به ما دستور داده شده ۱۵۰۰ عدد ⁧‫واکسن_آنفلوانزا‬⁩ به داروخانه ⁧‫مجلس‬⁩ ارسال کنیم. این در صورتی است که پیشتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در خبری اعلام کرده بود که واکسیناسیون همگانی آنفلوانزا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

در فهرست اولویت‌هایی که پیشتر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت منتشر کرده بود دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان  به گروه‌های پرخطر، مانند زنان باردار، سالمندان، کادر درمان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص، تزریق خواهد شد.

همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت، این دارو در مهرماه توزیع می شود اما به گفته یکی از اعضای انجمن داروخانه‌داران توزیع این واکسن همه‌گیر نیست و همه داروخانه‌ها را دربر نمی‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها