امام جمعه بندرعباس:

شهردارها حقوق کارگران را پرداخت کنند/ جوانان خود را مشغول هشتگ ها نکنند



نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: کارگران و رفتگران و قشر نیازمند در شهرداری ها به ویژه بندرلنگه، هرمز و  بندرعباس ماههاست که وضعیت خوبی ندارند، لذا رسیدگی به کارگران باید به عنوان یک اولویت مورد توجه شهرداران قرار بگیرد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: کسی که از راه حلال درآمد به دست می‌آورد و خانواده‌اش را مدیریت می‌کند در واقع با سفره حلال خود و خانواده‌‍اش را در زمینه‌های مختلف واکسینه می‌کند.

وی در بحث اهمیت تقوای اقتصادی و آثار مفاسد اقتصادی ادامه داد: دایره امر به معروف و نهی از منکر گسترده است، معروف‌های اقتصادی دارای چند بخش است، یک بخش آن وجوبی است و منکرهای آن نیز حرام است، اما یک بخشی آن که مستحب است، منکر آن نیز مکروه است.

نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان بیان داشت: در بخش‌های معروف‌های اقتصادی به پرداخت وجوهات شرعیه مانند خمس، پرداخت صدقات واجبه( زکات) و هم‎چنین پرداخت نفقه واجب که مومنان باید نسبت به پرداخت وجوهات شرعیه خود مقید باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در ادامه با بیان این که خمس و زکات فقط مختص ثروتمندان نیست، گفت: پرداخت خمس و زکات و پرداخت نفقه جزو معروف‌های مالی است و در حدیثی از امام رضا(ع) نقل است کسانی که خمس اموال خود را پرداخت می کنند مشمول دعای من قرار می‌گیرند.

وی از دیگر معروف‌های اقتصادی به وفای به نذر اشاره کرد و ادامه داد: امروز جامعه به سمتی پیش رفته که انسان‌های مومنی که می‌خواهند به دیگران قرض بدهند از قرض دادن وحشت دارند درحالی که ثواب قرض ده برابر صدقه است و نفس قرض دادن دارای فضیلت است لذا باید این فرهنگ قرض دادن و پرداخت قرض در جامعه ایجاد شود که مردم نسبت به کمک به یکدیگر احساس تکلیف کنند.

وقف باید تبدیل به فرهنگ شود

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در اهمیت مساله امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی به موضوع وقف اشاره کرد و با بیان همه می‌توانند واقف باشند؛ از وقف گروهی سخن گفت و افزود: در حوزه وقفیات دایره فکرمان را وسیع‌تر کنیم.

وی گفت: وقف باعث رفع بسیاری از مشکلات حوزه دینی و اجتماعی می‌شود، لذا می‌توان وقف‌هایی زیادی از جمله در حوزه ازدواج جوانان، فعالیت‌های تحقیقاتی، آزادی زندانی‌ها وقف کرد.

خطیب جمعه بندرعباس نسبت به منکر ربا تذکر داد و بیان داشت: غش در معامله یکی از مواردی است که بازاریان باید نسبت به این منکر اقتصادی حساس باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: اسلام هرگونه سودی را حرام را نمی‌داند اما سودی که حرام و مخرب برای اقتصاد اسلامی است این سود رباست و بازاریان به ویژه باید مراقب منکرهایی مثل ربا باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دوم خطبه‌ها به مناسبت‌های هفته پیش‌رو از جمله روز صنعت گردشگری اشاره کرد وابرازداشت: امروز ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی یک مساله مهمی است، زیرا بسیاری از کشورها  درآمدهایی که در حوزه اقتصادی دارند عمده آنها مختص گردشگری است.

وی با اشاره به توصیه‌های قرآنی نسبت به گردشگری، توجه به عبرت‌ها و تجربه و شادابی و نشاط از گردش عنوان کرد: اگر در حوزه زیرساخت‌های خدادادی هم سرمایه‌گذاری کنیم در آینده می‌توانیم سهم حوزه گردشگری را در حوزه اقتصاد افزایش بدهیم، لذا باید سهم خود را در حوزه جهانگردی بیشتر کنیم.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری به ناشنوایان و تکریم والدین و سالمندان اشاره و به خانواده‌ها به ویژه فرزندان توصیه کرد که گرفتار فرهنگ منحط غربی نشوند، زیرا براساس فرهنگ دینی ما زیبنده نیست والدین خود را به خانه سالمندان سپرده شود، باید از سالمندانمان مراقبت کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم و تکریم کنیم.

جوانان خود را مشغول هشتگ ها نکنند

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در بخش پایانی خطبه‎ها به مساله مقابله با خط تحریف هشتگ(#) در جنگ فرهنگی و در فضای مجازی اشاره و بیان داشت: دشمن در خط رسانه‌ای و فراگیر مستمر خود به دنبال این است که دامی را در فضای مجازی علیه ارزش‌های انقلاب و دین به کار ببندند و ذهن مردم را مشغول این هشتگ ها کند، لذا برخی جوانان ما در این خط گرفتار می‌شوند.

امام جمعه بندرعباس در این رابطه به ویژه به جوانان توصیه کرد: اسیر این دام‌های و القائات و شبهات در مجازی نشوید و خود را گرفتار هشتگ ها نکنید بلکه جوانان برای مقابله با دشمن در همه عرصه‌ها باید خود را با تحلیل‌های درست و منطقی قوی و محکم کنند.

وی تصریح کرد: مقابله با خط تحریف در جنگ روایت‌ها نباید عقب بمانیم، کسانی که دل خوشی از دوران دفاع  مقدس و مبارزات ما ندارند می‌خواهند با القای شبهات فضایی را در جنگ روایتگری ایجاد کنند اما آنچه از تحلیل رهبری انقلاب برای جلوگیری از تحریف وقایع جنگ و ارزش‌های دفاع مقدس گرفته شود، توجه به ریشه‌های جنگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب تاکید کردند که این شکل نبود که صرفا با یک دشمن همسایه درگیر یک جنگ شدیم درحالی که دو دلیل داشت و دلیل اصلی آن ریشه کن کردن انقلاب اسلامی بود ولذا در دوران دوفاع مقدس ما با جهان سلطه روبرو بودیم که همسایه ما نبودند و در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرده بودند.

شهردارها حقوق کارگران و رفتگران را سریع‌تر پرداخت کنند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان خطبه‌ها خطاب به مدیران شهرداری در سراسر استان نسبت به پرداخت حقوق و نیازمندی های کارگران توصیه اکید کرد و بیان داشت: رفع نیاز سفره نیازمندان نیاز فوری است.

وی گفت: کارگران و رفتگران و قشر نیازمند در شهرداری ها به ویژه بندرلنگه، هرمز و  بندرعباس ماههاست که وضعیت خوبی ندارند، لذا رسیدگی به کارگران باید به عنوان یک اولویت مورد توجه شهرداران قرار بگیرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه  شهرداری‌ها دستگاه درآمد هزینه هستند، توصیه کرد: شهرداری‌ها در جذب نیروهای خود به اندازه‌ای که توان پرداخت باشند افراد را جذب کنند و این مساله باید مدیریت شود.

تجلیل وتکریم از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و بازدید از نمایشگاه عکس دوران دفاع مقدس در بخش‌های نبردهای دریایی دفاع مقدس و تدارکات و پشتیبانی استان هرمزگان از بخش‌های جانبی نماز جمعه این هفته بندرعباس به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس بود.

در این مراسم از حجت‌الاسلام محمد علی معصومی( رزمنده دفاع مقدس و برادر شهید)، منصور نبی‌زاده (فرمانده گردان ۴۲۲ لشکر ۴۱ ثارالله و برادرشهید)، محمود رحیمی‌پور (جانباز و رزمنده دفاع مقدس)، سردار علی دانشمند( رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس و برادر شهید) و خانم کوکب اسدی پور مادر رزمنده مفقودالاثر و مادر سه جانباز و فعال دوران دفاع مقدس در استان هرمزگان با اهدا لوح تقدیر از آها تجلیل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها