قیمت نجومی سبزیجات خشک؛ ۸ کیلو نعنا خشک برابر با پایه حقوق یک کارگری


نویسنده: سامیه طهورنیان

قیمت سبزیجات خشک هچون نعنا خشک به ۲۵۰ هزار تومان رسید. این افزایش قیمت ها در شبکه های اجتماعی با واکنش های بسیاری مواجه شده است. 

 رشد 0.8 درصدی خشکبار در شهریورماه

به گزارش صبح ساحل ، مرکز آمار در پایان هر ماه شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) را منتشر می‌کند. براساس داده‌های آماری نرخ تورم ماهیانه (تغییر قیمت کالاها نسبت به ماه قبل) شهریورماه ۳.۶ درصد رسید و افراد در شهریورماه کالاهای مورد نیاز خود در بخش‌های مختلف را به طور میانگین ۱.۳ درصد گرانتر از مردادماه خریدند.   ماه گذشته در بین اقلام خوراکی بیشترین افزایش قیمت مربوط به شیر، پنیر و تخم مرغ است که نسبت به مردادماه ۶.۸ درصد رشد بها داشتند. همچنین قیمت ماهی‌ها و صدف‌داران نیز در این دوره ۶.۶ درصد، چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبمیوه هم ۵.۱ درصد افزایش نرخ داشتند.  در شهریورماه میوه و خشکبار با ۰.۸ درصد رشد قیمت داشته اند.  
به گفته‌ی برخی رسانه‌ها، خط فقر به ده میلیون تومان رسیده است و این درحالی است که پایه حقوق کارگری چیزی نزدیک به دو میلیون تومان است. با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی ، کارگران با حداقل حقوق ماهیانه ازپس مخارج ضروری زندگی خود برنخواهند آمد. 

قیمت برخی از سبزیجات خشک به شرح زیر است:

‏نعناع خشک کیلویی ۲۵۰ هزار تومان
شوید خشک کیلویی ۱۲۰ هزار تومان
پیازچه حشک کیلویی ۱۵۰ هزار تومان
مرزه خشک کیلویی ۲۰۰ هزار تومان
ترخون خشک کیلویی ۱۵۰ هزار تومان
تره خشک کیلویی ۱۵۰ هزار تومان
سبزی خشک ‎کوفته کیلویی ۱۵۰ هزار تومان
غیرقابل انتشار: 2منتشر شده: 3
علی پروین
۱۳ تیر ۱۴۰۱
سلام قیمت بلوبری که کیلویی ۹۰۰ هزار تومان است از نوع تر چرا این همه گران است چون سرمایه دار میخره بقیه مردم تماشا کنند؟ سبزی خشک گران نیست ۱۱کیلو تر و شستن و کارمزد کارگر و کشت کردن و....... زیاد نیست
مسعود
۲۸ شهریور ۱۴۰۰
خب شما در نظر بگیرید که از هر 10 کیلو سبزی تر، 1کیلو سبزی خشک بدست میاد با هزینه ی کارگری، آب و مواد شوینده و ضد عفونی کننده، خشک کردن و تحویل یک محصول خوب به مشتری، قیمت زیادی نیست.
ابوالفضل
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
سلام من اگه تو بازار به فروش بزارم ۲۵۰تومن تو بازا مشکلی نداره
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها