با حضور اسحاق جهانگیری در هرمزگان:

فاز ۲ فولاد کاوه جنوب کیش با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی به بهره برداری رسید


نویسنده: سامیه طهورنیان

فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، با سرمایه گذاری ۳۱۱ میلیون یورو از سوی بنیاد مستضعفان و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری در مدار تولید قرار گرفت.

در مراسم افتتاحیه از ظرفیت های این فاز رونمایی شد. با بهره برداری از فاز دوم این مجموعه، ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه می شود و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲.۴ میلیون تن شمش فولادی خواهد رسید و جایگاه این شرکت در تولید فولاد از هفتم به چهارم ارتقا پیدا می کند.

«محمد اتابک» مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس ضمن تشکر از همه حضار گفت :ما در شرایطی کار را شروع کردیم که طرفین قرارداد اروپایی ما، از زیر بار شانه خالی کردند و همه کار توسط پیمانکارهای اصلی رها شد و الحمدالله توسط نیروی کار خودمان تکمیل شد.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی و مصمم دست اندرکاران این پروژه ستودنی است و نمونه بارز خودکفایی در کشور همین پروژه است، اضافه کرد: از رئیس بانک مرکزی هم تشکر می کنیم که در بانک مرکزی ارز مورد نیاز این پروژه را تهیه کردند.

اتابک گفت: امیدوارم بتوانیم نمونه این پروژه را در اقصا نقاط کشور پیاده کنند.

  مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس«محمد اتابک» مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس

     

87 درصد نیروی کار فولاد کاوه کیش بومی هستند

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه در هفته ی دفاع مقدس و با اشاره به احداث این کارخانه در شرایط تحریم گفت: ما در این پروژه شاهد بودیم که جوانان متخصص کشورمان جهادی عمل کردند و به لطف خداوند، اقدام بزرگی صورت گرفت.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: این مایه افتخار ما است که اعلام کنیم، ۸۷ درصد کسانی که در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مشغول کارند، از نیروهای بومی این استان هستند و ما از نخبگان این استان برای احداث کارخانه و تولید در کشور بهره مند شده ایم.
«پرویز فتاح» با اشاره به نقش سهامداران شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در توسعه این شرکت گفت: فولاد کاوه جنوب کیش از شرکت‌های خوشنام بورسی است و یکی از شرکت‌هایی که در نوسانات اخیر، پایدار بود، همین شرکت است؛ لذا ما خوشحالیم که مردم و سهامداران در توسعه این شرکت و این اقدام بزرگ، سهمی دارند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در فاز ۲ فولاد کاوه از سوی بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری شده است گفت: ما همواره در کنار دولت بوده و هستیم و هیچ مساله‌ای جز همکاری بین بنیاد مستضعفان و دولت وجود ندارد.
فتاح با اشاره به برخی از فناوری های روز بکاررفته در این شرکت گفت: در احداث فاز 2 شرکت فولاد کاوه، علاوه بر توجه به موضوعات صنعتی، توجه ویژه‌ای به مسائل محیط زیستی شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد به دنبال تکمیل زنجیره تولید فولاد است، گفت: تا پایان سال برای تکمیل این زنجیره، کارخانه تولید آهن اسفنجی در منطقه سنگان به بهره برداری خواهد رسید که البته نیازمند حمایت هایی برای تحقق این امر هستیم.
فتاح در ادامه با تاکید بر موضوع ارزآوری شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که با بهره برداری از فاز ۲، این شرکت بتواند تا پایان سال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ادامه فعالیت های بنیاد حتی در شرایط تحریمی، افزود: ما اطمینان می‌دهیم تمام پروژه‌های نیمه تمام گذشته در بنیاد مستضعفان طی امسال و سال آینده به اتمام خواهد رسید و به هیچ وجه تحریم‌ها مانع فعالیت ما نخواهد شد.
فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در کنار فعالیت های زیرساختی در اقتصاد، به نقش خود در محرومیت زدایی و کمک به مردم توجه ویژه دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بنیاد مستضعفان بیش از ۱۸۵۰ میلیارد تومان را برای محرومیت زدایی و مقابله با کرونا از طریق کمیته امداد، بهزیستی، استانداری‌ها و دیگر ارگان ها اختصاص داده است.

   

      فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

    سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان

    

         

ایران به جایگاه ده فولاد جهان رسیده است


جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت کشور در مراسم افتتاحیه فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: این پروژه بنیاد با دیگر پروژه‌ها در حوزه صنعت تفاوت اساسی دارد.

او با بیان اینکه سال 91 که تحریم‌ها مسجل شد وضعیت تولید زنجیره فولاد کشور 123 میلیون تن بود، افزود : امروز این ظرفیت با وجود تحریم‌ها به 230 میلیون تن رسیده است و امروز با افتتاح این واحد به تنهایی ما به ظرفیت 37 میلیون تن رسیدیم و این قطعا به دلیل کار و روحیه جهادی افرادی همکاران ما است.

او تصریح کرد که در چند سال گذشته به واسطه کمک‌هایی که به ما شده به ویژه از سمت معاون اول ریاست جمهوری، توانستیم رتبه 10 تولید فولاد در دنیا را کسب کنیم.
سرقینی در ادامه گفت: در حالی که در سال گذشته میلادی رشد متوسط تولید در دنیا در حوزه فولاد سه یا سه و نیم درصد بوده ما با رشد 6 ونیم درصدی بالاترین رشد را داشتیم و این رشدی بسیار اهمیت دارد چون با وجود تحریم‌ها به دست آمده است.
وی با اشاره به رکورد صادرات فولاد در سال 98 گفت: در چند ساله منتهی به سال 99 همه ساله 22 تا 23 میلیون تن هر ساله صادرات داشته باشیم، در سال 91 ما شش و نیم تن واردات فولاد داشتیم در کنار آن نیز شش و نیم میلیون تن صادرات فولاد داشتیم به مرور توانستیم پیشرفت کنیم و در سال 98 با صادرات 12میلیون تن انواع فولاد رکورد زدیم، و این درصورتی بود که فقط حدود 200 تا 300 هزار تن واردات داشتیم.

     

      سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت کشورجعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت کشور

     

       

در سه ماهه اول سال؛

صنعت 2.5 درصد در تولید رشد داشته است

«اسحاق جهانگیری» ضمن خرسندی از توفیق حضور در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گفت: این اولین سفر من با اجازه ستاد مبارزه با کرونا است.

 او تصریح کرد که آمریکا ابتدا فکر می کرد با جنگ افتصادی علیه ایران، کشور را دچار فروپاشی می کند و نتوانست، ما مسئولین باید سر تعظیم بر مردم ایران فرود آوریم که در جنگ اقتصادی تاب آوردند. در حال حاضر آمریکاهایی میگویند با ایرانی‌ها توافق می کنیم . اما باید بدانند که باید راه های متناسب با مردم پیش بگیرند . باید با ملت ایران با زبانی  مودبانه صحبت کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما در دل همین سختی ها فرصت های خوبی بدست آوردیم، گفت: در سه ماهه اول سال 2.5 درصد بخش صنعت رشد تولید داشته ایم. همچنین از سال 97 کالاهای وارداتی را طبقه بندی کردیم و گفتیم که کالاهای اساسی وارد شود و نتیجه آن مثبت بود و رشد در صنعت داشتیم. تمام جوانب را در نظر گرفتیم که با تحریم ها دچار کمبود اساسی نشویم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ما در حد توان مدیریتی خود اقدام میکنیم ولی ساز و کارها باید به درستی انجام شود، اضافه کرد: این نکته منفی است که بگویند رشد سرمایه گذاری ایران ده سال منفی بوده است. باید بخش خصوصی را تقویت کنیم و این اصلا منطقی نیست که علیه بخش خصوصی فضاسازی کنیم.

    

      فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها