بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند بسته‌بندی کود شیمیایی و سوله نگهداری ذرت در بندر شهید رجایی



وزیر جهاد کشاورزی با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از بندر شهید رجایی و روند تخلیه نهاده‌ها و بسته‌بندی کود شیمیایی واقع در این بندر بازدید کرد.

به گزارش صبح ساحل، «کاظم خاوازی»، صبح امروز (۵ مهرماه) در سفر به استان هرمزگان به بندر شهید رجایی از مهم‌ترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات، از نزدیک از روند تخلیه نهاده‌ها و همچنین سوله نگهداری ذرت و بسته‌بندی کود شیمیایی واقع در این بندر بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در این سفر، «جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کند و قرار است در ادامه برنامه‌های این سفر جلسه اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان نیز برگزار شود و در این جلسه به مسائل و مشکلات پیش رو و طرح‌های در دست توسعه استان پرداخته شود.

خاوازی همچنین از بندر شهید رجایی و سوله نگهداری ذرت و بسته‌بندی کود شیمیایی بازدید کرد و در ادامه با توجه به حساسیت مسائل گمرکی کشور و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی که ازجمله اهداف این سفر است در جلسه‌ای که در بندر شهید رجایی در حال برگزاری است در معیت اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه بنادر اتخاذ خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه عنوان کرد: این استان نقش بسیار مهمی در بخش‌های مختلف بخصوص اقتصاد کشور ایفا می‌کند. اسحاق جهانگیری بندر شهید رجایی را از مهم‌ترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات برشمرد و گفت: بازدید از این بندر و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی ازجمله اهداف این سفر است چراکه کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالاهای موردنیاز از طریق بنادر دارد. وی افزود: البته مرکز اصلی واردات کالاهای اساسی بندر امام خمینی (ره) و مرکز واردات کالاهای صنعتی بندر شهید رجایی است و بر اساس گزارش‌های دریافت شده حجم قابل‌توجهی از کالاهای صنعتی و بعضاً کالاهای اساسی در بنادر مانده است. در این سفر وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مستضعفان همراه معاون‌ اول رئیس‌جمهور هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها