نماینده مردم میناب و جاسک:

باید مسیر رفتار دولت در برابر غربی‌ها تغییر کند



نماینده مردم میناب و جاسک در مجلس معتقد است اگر دستگاه دیپلماسی در برابر رفتارهای غرب منفعلانه عمل نمی‌کرد تا این حد در برجام متضرر نمی‌شدیم.
 
به گزارش صبح ساحل، حسین رئیسی به رفتارهای غرب نسبت به تعهدات خود در مسئله برجام اشاره کرد و گفت: غربی‌ها باید پاسخگوی تعهدات برجامی خود در قبال ایران باشند؛ متاسفانه رفتارهای آمریکا و اروپا در مسئله برجام نشان داد که به هیچ تعهدی پایبند نیستند.

نماینده میناب و جاسک در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم با سیاست صرف وقت به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند و ساز و کار اینستکس نیز به هوا رفت و نتیجه‌ای برای کشور به دنبال نداشت.

وی به رفتارهای قلدرمابانه غربی‌ها اشاره و تاکید کرد: کشورهایی که به تعهدات برجامی خود پایبند نیستند؛ قطعا نمی‌توانند از ایران بخواهند که به تعهدات خود عمل کند، ضمن اینکه تاکنون ایران بیش از آنچه که انتظار می‌رفت به تعهدات خود عمل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود: انتظار این بود که دولت، متناظر  و متناسب با رفتار طرف‌های دیگر برجام اقدام کند اما این موضوع را جدی نگرفتند و بخش عمده‌ای از تعهدات خود را بدون اینکه غربی‌ها کاری برای ما انجام دهند را عملیاتی کردیم و در بخش‌هایی نیز متضرر شدیم. بخشی از وقاحت غربی ها به رفتارهای تیم دیپلماتیک کشورمان بر می‌گردد.

رئیسی با ابراز امیدواری از اینکه باید در ادامه مسیر رفتار دولت در برابر غربی‌ها تغییر کند، اظهار کرد: امیدوار هستیم که دستگاه دیپلماسی در ادامه مسیر به این نکته توجه داشته باشند که اجازه ندهد غربی‌ها با جسارت علیه ایران رفتار کنند و البته عرف بین‌الملل هم چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

منبع:خانه ملت
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها