در جلسه شورای شهر بندرعباس مطرح شد:

امیدواریم انتصاب های شهرداری در جهت مبارزه با فساد باشد/ شهربازی آرزوی دست نیافتنی مردم بندرعباس



صد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعبارس با دستور کار ارائه راهکار برای یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی‌و اجتماعی بندرعباس، با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، ریاست ستاد اقامه نماز هرمزگان و شهردار بندرعباس برگزار شد.

امیدواریم انتصاب های شهرداری در جهت مبارزه با فساد باشد

اسماعیل بواشه در نطق پیش از دستور صد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعبارس گفت: تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با حمایت از کادر فنی بومی، سال قبل در لیگ دو جایگاه پنجمی را بدست آورد و این موضوع نشان دهنده این است اگر از نیروهای توانمند بومی استفاده کنیم، موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور این نیروها می توانند هزینه ها را کاهش بدهند، بیان کرد: اواخر آبان ماه مسابقات لیگ شروع میشود اما شاهد هستیم که قرارداد های بازیکن ها پرداخت نشده است.

بواشه با تاکید براینکه با انتصابات بدون پشتوانه علمی مخالف هستم، اظهار کرد: مطالبات دو فصل بازیکنان به طور کامل پرداخت نشده است. 50 درصد از مطالبات سال قبل بازیکنان هنوز باقی مانده است. متاسفانه شاهد هستیم این بازیکنان در راهروهای شهرداری دنبال مطالبات خود هستند . مطالبات کادر فنی مدرسه فوتبال شهرداری نیز بیش از سه سال که پرداخت نشده است. شاهد تغییراتی در شهرداری هستیم امیدواریم این تغییرات منجر به تغییر در نگاه و در جهت مبارزه با فساد و جلوگیری از ریخت و پاش ها در شهرداری باشد.

عملکرد ضعیف شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی

فاطمه جراره عضو شورای شهر نیز گفت: با توجه به اینکه سال آخر شوراست نیاز به جمع‌بندی عملکرد شورا داریم. برهمین اساس درخصوص رسیدگی به پروژه های نیمه تمام درخواستی از هیات رئیسه و کمیسیون عمرانی دارم. یکی از این پروژه های ناتمام، پروژه "بی آر تی" است. این پروژه بعد از پنج سال هنوز به بهره برداری نرسیده است در حالی که قرار بود شش ماهه یا یکساله تمام شود.

وی با بیان اینکه این پروژه هزینه های سنگینی را برای شهرداری به دنبال داشته است، افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای "بی آر تی" هزینه شده است و طبق گفته مسئولان این پروژه ۱۰۰ میلیارد دیگر هم هزینه لازم دارد. متاسفانه در بحث حمل و نقل عمومی نتوانستیم عملکرد موفقی داشته باشیم. امیدوارم سریع تر نسبت به این موضوع برنامه ریزی شود.

جراره اظهار کرد: شهربازی جزء پروژه هایی بوده که بیش از چهار سال بودجه برای آن در نظر گرفته شد اما به سرانجام نرسید. وجود شهربازی در حال حاضر جز آرزوهای مردم شهر شده است، در صورتی که به شهرداری برای انجام این پروژه تاکید شده بود تا هرچه سریعتر این پروژه ها به سرانجام برسد.

این عضو شورای شهر در پایان گفت: از شهرداری تقاضا دارم نسبت به این خساراتی که به شهروندان وشهرداری وارد شده که به علت ناتوانی و بی برنامگی شهرداری بوده است، پاسخگو باشد تا بتوانیم خدماتی را به شهروندان بدهیم.

بدترین دوران ورزش استان را سپری می کنیم

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: بدترین دوران ورزش استان را سپری می کنیم. اوضاع ورزش بدلیل ضعف مدیریت خراب و سلامت جامعه نیز بدلیل عملکرد اداره ورزش و جوانان به خطر افتاده است، اداره ورزش و جوانان واقعا منفعل است.

فیصل دانش اظهار کرد: مدیرکل ورزش و جوانان نتوانسته برای ورزش استان مفید باشد، این اداره مصالح ورزش را قربانی مصالح سیاسی کرده است. شاهد هستیم روسای هیئت های ورزشی که بازوان فنی اداره کل ورزش و جوانان هستند، از میان افراد سیاسی انتخاب می شوند. هیئت های ورزشی را گروگان می گیرند تا با سیاسیون معامله کنند. به نمایندگان می گویند هیئت ها را به شما می دهیم تا شما برای ماندن ما همکاری کنید.

وی تصریح کرد: این سیاسیونی که به عنوان رئیس هیئت انتخاب شده اند چقدر از ورزش می دانند، و اداره کل ورزش و جوانان از چند نفر کارشناسان ورزشی مشاوره می گیرد. این مشکل را در رشته های مختلف ورزشی داریم. اوضاع ورزش استان و شهر بندرعباس خراب است. چرا روسای هیئت های ورزشی ما سیاسی هستند؟ چرا به نظرات تخصصی اهمیت داده نمی شود؟

دود صنایع برای هرمزگان، سودش برای مرکز نشینان

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: مسئولان کشوری تاکید دارند هرمزگان قطب اول فولاد است و گزارش می دهند 98 درصد فولاد کاوه یا فولاد هرمزگان بومی هستند. من خواهش میکنم روحانیون تیمی تشکیل دهند و آمار 98 درصد را بررسی کنند و ببینید این 98 درصد کجا هستند که نمی بینیم. 98 درصد نیروهای خدماتی بومی هستند یا نیروهای متخصص؟

باوقار افزود: اگر قرار است پروژه ای در بندرعباس افتتاح شود حق نیروهای بومی شهر است که از اول پروژه استخدام شوند. جدیدا از نیروهای بومی گذشتند و به سمت پیمانکاران غیر بومی رفتند. یعنی در هرمزگان انقدر ضعیف شدیم که پیمانکار ساده ترین بخش را هم از شهرستان می آورند.

وی با بیان اینکه نیروهای پیمانکار را هم از شهرستان می آورند، افزود: نگاه های مدیران صنایع را باید عوض کنیم. بنده به عنوان عضو شورای شهر اعلام کردم به عنوان مطالبه گری جدی این موضوع را پیگیری میکنم.

باوقار گفت: واقعا درد است وقتی می شنویم می گویند هرمزگان قطب برتر فولاد و قطب برتر آلومینیوم است اما سودی برای این شهر ندارد و کلی جوان بیکار داریم که صنایع تحویلشان نگرفته است. جدیدا در بندرعباس کلنگ احداث پترو پالایشگاه را زدند از استاندار هرمزگان میخواهیم در آغاز پروژه پتروپالایشگاه برای جذب نیروهای متخصص هرمزگان ورود کنند.

وی افزود: مسئولان شعار میدهند هرمزگان قطب برتر فولاد کشور اما وقتی در حوزه ورزش و مسائل فرهنگی بودجه میخواهیم میگویند، نداریم. در واقع هرمزگان پایگاهی برای مرکز نشینان شده است، دود صنایع برای هرمزگانی ها و سودش برای مرکز نشینان است.ما فولادی میخواهیم که به نفع هرمزگان تمام شود نه اینکه از جایگاه هرمزگان استفاده شود اما از نیروهای آن استفاده نشود.

در پایان این نشست مقرر شد نمایندگانی از شورای شهر بندرعباس در اداره اوقاف هرمزگان، ستاد نماز جمعه و حوزه های علمیه خواهران و برادران برای انجام فعالیت های فرهنگی منصوب شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها