پمپ فشار قوی آب‌شیرین‌کن جزیره هرمز، شروع به کار کرد



بخشدار هرمز گفت: این پمپ فشار قوی آب شیرین کن را متخصصان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری کشور تولید کرده اند.

به گزارش صبح ساحل، سید مجدالدین حسینی صبح امروز(نهم مهرماه) در آئین آغاز به کار این پم فشار قوی، با اشاره به قطعی همیشگی آب در جزیره هرمز افزود: با راه اندازی این پمپ‌ها تولید آّب از ۶۵، به ۷۹ متر مکعب در ساعت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت این پمپ‌ها از اعتبارات بخش خصوصی تامین شده است که ۷۰ درصد صرفه جویی ارزی دارد.

بخشدار هرمز عنوان کرد: پیش از این ساخت این پمپ‌ها در اختیار کشورهای اروپایی بود و در زمان تحریم از فروش آن به کشور خودداری کردند.

حسینی اظهار کرد: این محصول از نظر کیفیت و بازدهی بالا، قابلیت رقابت با محصولات اروپایی، و سالانه بیش از ۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد.

وی گفت: بخش زیادی از مشکلات آب آشامیدنی هرمز با در مدار قرار گرفتن منابع دو هزار و ۳۰۰ مترمکعبی ذخیره‌سازی آب، و افزایش تولید به طور اساسی برطرف می‌شود.

بخشدار هرمز اضافه کرد: مخازن دو هزار و ۳۰۰ مترمکعبی، با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است و در صورت تامین ۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، در مدت شش ماه به بهره برداری می‌رسد.

حسینی در پایان افزود: اکنون سه آب شیرین کن در جزیره هرمز با ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز، آب هزار و ۸۶۰ مشترک این جزیره را تأمین می‌کنند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها