زن جوانی در بندرعباس از مزاحمت و تهدید به پلیس فتا شکایت کرد

تجاوز به حریم خصوصی



به گزارش صبح ساحل، تعمیرکار تلفن همراه به جرم نصب بدافزار به گوشی مشتری و دستیابی به اطلاعات و عکس‌ها و فیلم های شخصی زن جوانی، دستگیر شد. این مرد حدوداً 35 ساله با فعال سازی دوربین موبایل، قصد اخاذی و سوءاستفاده از وی را داشت که سه شنبه گذشته به دام قانون افتاد
اواسط شهریور ماه زن جوانی در بندرعباس برای ریکاوری تصاویر پاک شده گوشی تلفن همراه اش، دست به دامان مرد شاغل در یکی از فروشگاه های خدمات موبایل شد که از آشناییان همسر خواهرش بود.وی چند روز بعد از آن، با پیامکی عجیب مواجه شد.
فرد ناشناسی با ارسال پیام های متعدد و اطلاعات گوشی وی حتی با فیلم و عکس های از زندگی خصوصی اش ، او را مورد تهدید قرار می داد ولی این زن، فکرش را نمی کرد که مزاحم وقت و بی وقت وی ،تعمیرکار تلفن اش باشد به همین منظور از مراجع قضایی و پلیس فتا کمک خواست .

ماجرای تعمیر تلفن
زن جوان سراسیمه به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت:»فردی به من پیامک می زند و در آن خواستار برقراری ارتباط با من می شود و تهدید می کند اگر به خواسته اش جواب مثبت ندهم عکس هایی که از من به دست آورده را در اینترنت منتشر خواهد کرد. اولش فکر کردم که فردی با من شوخی دارد و در جواب پیامک زدم که هرکاری می خواهد بکند، اما وقتی که یکی از تصاویر را برای من ارسال کرد و گفت بقیه عکس ها هم پیش اوست ، دچار شوک بودم ،برایم باور پذیر نبود، نمی دانم این فرد کیست »...
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در این مورد اظهار داشت که فردی به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضائی ادعا کرد شخصی مزاحم با نصب بدافزار به اطلاعات گوشی وی دسترسی پیدا کرده و همچنین با فعال سازی دوربین موبایل، اقدام به تهیه فیلم از حریم خصوصی او کرده است.

پاک شدن مستندات
به گفته سرگرد «احسان بهمنی»، در تحقیقات و بررسی های اطلاعاتی مشخص شد این زن از چت ها و عکس های تبادل شده شوهرش با زن دیگری تصویربرداری و به گوشی خودش منتقل کرده ،پس از مدتی این مستندات در گوشی وی پاک شده بود که با توجه به اینکه اطلاعات محرمانه‌ای داخل گوشی داشت نمی‌خواست آن را دست هر تعمیرکاری بسپارد و از شوهر خواهرش برای ریکاوری تصاویر پاک شده کمک خواست. داماد خانواده ،گوشی را به دست یکی از دوستانش داد که در فروشگاه خدمات موبایل کار می کرد و این اطلاعات را بازیابی کند، ولی آن فرد به صورت پنهانی اقدام به نصب بدافزار در گوشی شاکیه کرد . مدت زیادی از این موضوع نگذشته بود که تعمیرکار موبایل به صورت ناشناس از طریق تلگرام با ارسال فیلم های گرفته شده با دوربین گوشی خانم مذکور، اقدام به مزاحمت های سایبری برای شاکیه کرد.

اعتراف به جرم
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان با بیان اینکه سرانجام پس از اتمام تحقیقات و جمع آوری ادله دیجیتال،طی هماهنگی ها قضائی متهم دستگیر شد گفت: متهم در اظهارات شفاهی با تناقض گویی و داستان پردازی سعی در کتمان حقیقت داشت که پس از مشاهده ادله دیجیتال به اقدامات مجرمانه خود اعتراف کرد و پرونده با گزارش نهایی در معیت متهم به دادسرا ارجاع شد.

توصیه پلیسی
سرگرد بهمنی در خصوص این پرونده تصریح کرد: یکی از آسیب ها و خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می کند ذخیره سازی تصاویر و فیلم های خصوصی در گوشی های موبایل است. وی اظهار داشت: باید بگوییم که گوشی تلفن همراه، صندوقچه اسرار افراد نیست و نباید هر تصویر، فیلم و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی و خانوادگی را در آن ذخیره سازی کنند چرا که در نتیجه یک غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت و یا اعتماد بیجا و سپردن آن به دیگران باعث انتشار آنها شده و مشکلاتی را برای شهروندان فراهم می کند که در برخی مواقع نیز جبران آن امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد:متأسفانه در کنار چالش های سهمگین اجتماعی مانند کاهش ازدواج جوانان و افزایش طلاق ها، موضوع فراگیری طلاق های عاطفی در نسل جوان ما و شکل گیری ارتباطات عاطفی نامشروع بسترساز جرائم بسیاری شده است.
سرگرد بهمنی عوامل برجسته ای از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری،زندگی غریزی و شبکه های اجتماعی مجازی، نواقص موجود در سیستم آموزشی کشور و کاهش چشمگیر اعتقادات معنوی را در به وقوع پیوستن این معضلات اجتماعی موثر دانست و افزود: بر همین اساس دولت و همچنین مراکز اجتماعی،آموزشی و مذهبی کشور به رویکردی تازه و عقلانی با برنامه ای منسجم و هوشمندانه برای مقابله با تهدیدات و آسیب های مطروحه نیاز دارند.
این مقام مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: مطلوب است شهروندان به صورت مستمر برای مشاهده محتوای آموزشی،مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه نموده یا از طریق کانال پلیس هرمزگان در پیام رسان سروش به آدرس @policehormozgan مطالب آموزشی و پیشگیرانه پلیسی را دریافت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها