ثبت رکورد تخلیه و بارگیری توسط شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در بندر شهید رجایی



شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا شعبه بندر شهید رجایی موفق شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات تخلیه و بارگیری یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری اقیانوس‌پیما را انجام دهد.


شرکت سینا بزرگ‌ترین پورت اپراتور بندری کشور

مدیر شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا شعبه بندر شهید رجایی گفت: کارکنان این شرکت موفق شدند عملیات تخلیه و بارگیری بر روی یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری اقیانوس‌پیما که در ترمینال دو کانتینری بندر شهید رجایی پهلوگرفته بود را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین بهره‌وری به پایان رسانند.
ایرج فقیری اضافه کرد: حجم عملیات این کشتی ۱۳۵۰۰ TEU کانتینر و نرم استاندارد آن 103.4 باکس کانتینر در ساعت بوده که پرسنل عملیات شرکت سینا موفق به کسب نرم 181 باکس کانتینر در ساعت بر روی این شناور شده‌اند.
وی برنامه‌ریزی، انسجام زنجیره عمليات، به‌روز بودن نرم‌افزارهای کانتینری، آماده‌به‌کاری تجهیزات و تکیه‌بر دانش بومی و ایرانی را علل کسب این موفقیت دانست و افزود: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به‌عنوان بزرگ‌ترین پورت اپراتور بندری کشور، ظرف سال‌های گذشته بارها موفق به کسب رکوردهای برتر عملیاتی بر روی کشتی‌های کانتینری در بندر شهید رجایی شده است و هم‌اکنون بیش از 50 درصد عملیات کانتینری کشور توسط این شرکت انجام می‌شود.


استفاده از گنجینه متخصصان داخلی


فقیری علت اصلی موفقیت شرکت سینا را استفاده از متخصصان داخلی دانست و گفت: فعالیت نیروهای متخصص و باتجربه‌ای در شرکت سینا سبب شده این شرکت به‌عنوان شرکت برتر درزمینهٔ تخلیه و بارگیری انتخاب شود.
وی بابیان اینکه پرسنل فعالی درزمینهٔ های تعمیر، نگهداری و تجهیزات داریم، افزود: قطعاً اگر تجهیزات آماده‌به‌کار نباشند، عملیات به‌درستی انجام نمی‌شود. تحریم‌ها باعث شده در چند سال اخیر با اتکا به توانمندی پرسنل خودمان تعمیر بسیاری از تجهیزات را بومی‌سازی کنیم.
مدیر شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا شعبه بندر شهید رجایی اضافه کرد: زمانی که قطعه‌ای خراب می‌شد، مجبور بودیم با صرف هزینه‌ی گزاف آن را از کشورهای خارجی خریداری کنیم اما امروز با بهره‌مندی از مهندسی معکوس همان قطعه را در کارگاه‌های داخلی شرکت تعمیر کرده و استفاده می‌کنیم.
فقیری بابیان اینکه کارگاه الکترونیک یکی از کارگاه‌هایی است که در این مدت در شرکت سینا راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در کارگاه الکترونیک هرگونه بردی خراب شود پرسنل مهندسی معکوس انجام می‌دهند. خوشحالیم که باهمت متخصصان شرکت سینا دانش تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری را بومی‌سازی کردیم.


اشتغال‌زایی یک هزار نفر در شعبه بندر شهید رجایی


مدیر شرکت سینا شعبه بندر شهید رجایی بابیان اینکه این شرکت پیش‌ازاین بانام «بنياد بارانداز» پا به عرصه خدمات تخلیه و بارگیری محمولات بندری نهاده بود از استقرار شعبه‌های دیگر شرکت سینا در بندر امام خمینی (ره)، بوشهر و نوشهر خبرداد.
فقیری بابیان اینکه یک هزار و 200 پرسنل در بندرعباس مشغول به کار هستند و خوشبختانه هیچ‌گونه تعلیقی یا اخراج در طول این سال‌ها اتفاق نیفتاده، افزود: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با توجه به‌ضرورت پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی برای برون‌رفت از بحران‌هایی همچون تحریم، عدم ثبات پارامترهای کلان در اقتصاد جهانی و کشور با اتکا به سرمایه‌های انسانی، اثربخشی فعالیت‌های خود را با اتخاذ تصمیمات مناسب با شرایط، افزایش داده است.


کنترل کرونا و شکست تحریم‌ها

وی بیان کرد: درزمینهٔ کرونا از بهمن‌ماه به‌طورجدی در بندر شهید رجایی تیم ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست خود را به‌صورت کامل تجهیز و نفرات متخصص در این زمینه را استخدام کردیم. همچنین به‌صورت 24 ساعته از درب ورود ترمینال تا هنگام خروج، تب سنجی، توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده، انجام شد و بدین ترتیب توانستیم این اپیدمی را کنترل کنیم. خوشبختانه آمار مبتلایان شرکت بسیار پایین و انگشت‌شمار است.
مدیر شرکت سینا شعبه بندر شهید رجایی بابیان اینکه تحریم‌ها بر کل اقتصاد کشور تأثیرگذار است، گفت: امسال آثار تحریم نسبت به سال‌های گذشته شدت زیادی نداشت.
فقیری با اشاره به اینکه اين شركت هم‌اکنون با دارا بودن ربع قرن سابقه در خدمات بندری و داشتن ناوگان عظيمی از انواع ماشین‌آلات و تجهيزات بندری و پایانه مواد نفتی، توان ارائه خدمات برای میلیون‌ها تن كالا را در سال دارد، تصریح کرد: شرکت سینا در بندر شهید رجایی ماهانه حدود 60 هزارتا 70 هزار TEU کانتینر عملیات تخلیه و بارگیری انجام می‌دهد.
لازم به ذکر است، با توجه به ماهیت انجام کار ترمینال اپراتوری، شرکت سینا روابط تجاری با مشتریان و شرکای داخلی و خارجی را بر اساس تمرکز بر تحقیق در بازار جهت توسعه اهداف خود تبین و تدوین می‌کند. در طول سال‌های گذشته با توجه به شرایط خاص کشور، این شرکت سعی کرده تا با سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها و فراهم کردن مقدمات مشارکت با یکی از بزرگ‌ترین پورت اپراتورهای بین‌المللی زمینه تسهیل امور در پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود در بنادر را فراهم کند.

   

     شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها