با دستور رئیس جمهورانجام شد :

افتتاح دو پروژه برق رسانی به روستاهای کم جمعیت هرمزگان



به گزارش صبح ساحل، مراسم افتتاحییه طرح  برق رساني به 150 روستاي فاقد برق در 24 استان كشور، روز دوشنبه با حضور رييس جمهور و وزير نيرو از طريق ويديو كنفرانس برگزار شد. در این مراسم   ۲ طرح برق رسانی به روستاهای حاجی آباد هرمزگان نیز به بهره برداری رسید.
به گزارش صبح ساحل،  برق رساني به اين تعداد روستا  بعدازظهر دوشنبه با حضور حسن روحاني رئیس جمهور ، رضا اردكانيان وزير نيرو و توضيحات همايون حائري معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از استان هرمزگان از طريق ويدئوكنفرانس به صورت همزمان صورت گرفت. دراین مراسم برق روستاهای استان هاي اردبيل، اصفهان، البرز، ايلام، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خوزستان، زنجان، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گيلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و يزد به بهره برداری رسید.
همايون حائري در اين مراسم گفت:   150  روستا در24 استان كشور از ابتداي سالجاري و تاكنون با احداث 300 كيلومتر شبكه و نصب 170 دستگاه ترانسفورماتور برق دار شدند. در هرمزگان روستاهای سربند و دهانه گیرای شهرستان حاجی اباد با ۲۰ خانوار دو روستای برق دار شده هستند. برای تامین برق این روستاها از پنل های خورشیدی استفاده شده که طی دو ماه و با اعتبار ۱۴میلیارد ریال تامین برق شده اند.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي ، عصر دوشنبه در مراسم بهره برداري از 2 طرح برق رساني به روستاهاي حاجي آباد هرمزگان افزود: 150 روستاي برق دار شده در كشور جمعيت بالاي 10 خانوار و 45 روستا نيز كمتر از 10 خانوار جمعيت دارند.وي با بيان اينكه 57 هزار و 570 روستاروستا در  كشور هم اكنون برق دار هستند، گفت: از زمان انقلاب اسلامي تاكنون روزانه به صورت ميانگين نزديك به چهار روستا برق دار شده اند. وي ادامه داد: تا پايان دولت تدبير و اميد نيز 625روستا شامل 435 روستاي بالاي 10 خانوار و 190 روستاي زير 10خانوار برق دار مي شوند.بر اساس اين گزارش، در 6 ماه نخست امسال به ازاي هر روز كاري يك روستا برق دار شده و با احتساب 2929 روستاي برق دار شده در دولت تدبير و اميد، شمار روستاهاي برق دار شده در اين دولت، به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته رسيد.
همچنين در 6 ماه نخست سال جاري بيش از 200 ميليارد تومان جهت بهسازي، مقاوم سازي و رفع فرسودگي شبكه هاي برق روستايي هزينه شده است.اين گزارش مي افزايد: 31 درصد شبكه توزيع برق كشور به طول 250 هزار كيلومتر براي تامين برق 21.5 ميليون خانوار روستايي ايجاد شده كه معادل 26 درصد جمعيت كشور است و طول شبكه هاي ايجاد شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي 10 برابر بيشتر از قبل انقلاب است.گفتني است، 57 هزار و 570 روستا تاكنون در كشور برق دار شده و به طور ميانگين پس از پيروزي انقلاب اسلامي هر روز حدود 4 روستا برق رساني شد و تعداد روستاهاي برق دار از طريق سيستم هاي فتوولتائيك به 241 روستا رسيده است.مدیرعامل شرکت توزیع برق در پایان مراسم گفت : سیستم های خورشیدی استفاده شده در این روستاها با توان دو هزارو ۵۰۰وات است که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است. برای تامین برق مناطق روستایی در کشور از سیستم های یک هزار وات استفاده می شود که برای نخستین بار در کشور از پنل های دو هزارو ۵۰۰ وات برای روستاهای استان استفاده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها