نهضت سوادآموزی هرمزگان در شاخص های 25گانه سواد آموزی رتبه «بسیار خوب» گرفت



مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان هرمزگان در ارزیابی کشوری از شاخص های 25 گانه سوادآموزی، حائز رتبه "بسیار خوب و قابل تقدیر" شد.

به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده سرخائی در آئین تقدیر از کارشناسان و مسئولین حوزه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: میزان باسوادی مردم استان هرمزگان در حد میانگین کشوری می باشد و رسیدن به این میزان نتیجه تلاش های شبانه روزی همه کارشناسان و مسئولین حوزه های ستادی در استان و شهرستان ها می‌باشد.

وی افزود: نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان هرمزگان موفق شد در ارزیابی کشوری که مبتنی بر سنجش 25 شاخص مهم سوادآموزی بوده است، رتبه «بسیار خوب و قابل تقدیر» را بدست آورد که این موفقیت در سایه داشتن یک تیم همدل و همراه مسیر نمی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: سازمان سوادآموزی کشور هر ساله با در نظر گرفتن شاخص های تاثیرگذار در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها، به ارزیابی از عملکرد سوادآموزی استان ها اقدام می کند تا به عنوان یک فعالیت اثربخش در راستای حساس سازی و برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی شاخصهای سواد آموزی استفاده شود.

دادی زاده بیان داشت: زمانی که وضعیت نیروی انسانی و مالی در وضعیت مناسبی قرار نداشت و تعدادی از نیروی انسانی سواد آموزی جذب آموزش و پرورش شدند و استان با کمبود نیروی انسانی در این حوزه مواجه شد، حوزه سوادآموزی در این شرایط سخت با برنامه ریزی همه‌گیر و کنترل شرایط، موفق عمل کرد و حجم ابلاغی از سوی وزارت را جذب و با راهبری آموزش دهنده‌ها، کار بزرگی را صورت داد.  

دادی زاده ضمن قدردانی از تلاش های مستمر همه افرادی که در حوزه با سواد کردن مردم در استان تلاش می کنند، خاطر نشان کرد:  آموزش افراد بی سواد به مراتب خیلی سخت تر از دانش آموزان خواهد بود چون افراد بزرگ سال درگیر بدست آوردن معیشت، ساماندهی اوضاع اقتصادی و مدیریت زندگی خود هستند و شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها