افت نیم درصدی شاخص کل بازار سهام/ سهم‌های کوچک بورس روند صعودی دارند



بازار سهام با روند صعودی، معاملات بورس را آغاز کرد، در حالی که شاخص هم‌وزن مثبت است شاخص کل روند نزولی گرفت.

به گزارش صبح ساحل، با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که در مرحله پیش‌گشایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز مانند فولاد و فملی بیشتر از عرضه بود اما با شروع معاملات بازار سهام عرضه در این نمادها بیشتر شد و شاخص کل بیش از نیم درصد افت کرد.

افت نیم درصدی شاخص کل بازار سهام در حالی است که شاخص هم‌وزن روندی مثبت دارد و این اتفاق نشان از مثبت بودن سهم‌های کوچک بازار و کلیبت بازار سهام و شاخص کل تحت تاثیر معاملات منفی سهم‌های بزرگ منفی شده است.

در حالی که تحریم‌های جدید آمریکا سیستم بانکی ایران را هدف قرار داده است اما با شروع معاملات این هفته اکثر نمادهای بانکی روندی صعودی دارد و به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها تاثیر چندانی بر روند این نمادها داشته باشد. اما با وجود بالا رفتن نرخ ارز نمادهای ارز محور مانند فولاد، فملی و تاپیکو روندی منفی دارند و احتمالا این روند منفی به دلیل اصلاح کمتر آنها نسبت به سایر نمادها در دوره اصلاح قیمتی بازار سهام باشد.

بازار متعادل پیش می رود و نمادهای فلزی امروز منفی نمادهای خودرویی ها و بانکی هم روندی مثبت دارند. اما پیش‌بینی می‌شود روند بازار این هفته به نوعی مثبت باشد زیرا با توجه قیمت دلار و بازگشت تقاضا به بازار سهام انتظار می‌رود سیر صعودی بازار شروع شود. سپهر هم بدلیل نوسانات 50% متوقف شده است و برای بازگشایی نیاز به ارائه گزارش کنفرانس اطلاع رسانی دارد.

آخرین وضعیت بازار بورس  در 19 مهرماه

آخرین وضعیت بازار بورس  در 19 مهرماه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها