آغاز ساخت و نصب قفس های پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ساخت و نصب قفس های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر صیادی چیروئیه این استان آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، عبدالرسول دریایی عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساخت و نصب این قفس ها توسط مهندسان جوان و به همت صیادان هرمزگانی انجام شده است.
وی بیان داشت: طرح پرورش ماهی در قفس که به صورت داخلی و بومی انجام می شود، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز کشور، هزینه های آن نسبت به مشابه خارجی ۵۰ درصد ارزان تر است.
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: این طرح موجب رفع کامل وابستگی تامین و نصب سازه های مورد نیاز این صنعت از خارج کشور می شود که رونق، توسعه، آبادانی و اشتغال زایی با تکیه بر اقتصاد دریا محور را به دنبال دارد.
دریایی اظهار داشت: هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن بزرگترین و مهم ترین استان شیلاتی کشور است.
وی ادامه داد: به همین منظور راه اندازی طرح های واگذار شده در این حوزه باعث ایجاد اشتغال افزون بر ۴هزار نفر، تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان و استفاده بیشتر از دریا بدون هیچ گونه برداشت از منابع آب شیرین خواهد شد.
بندر چیروئیه در ۶۵ کیلومتری غرب بندرچارک و در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است.
استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها