معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش:

کیش، از نمادهای سازگاری سنت و مدرنیته است



معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش دربرنامه پایانی سمپوزیوم هفت‌سنگ، کیش را یکی از نمادهای سازگاری سنت و مدرنیته عنوان کرد.

به گزارش صبح ساحل به نوشته ایرنا، در این برنامه که دیشب با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی ازهنرمندان در پارک نیلوفر کیش برگزار شد، سعید پورعلی با اشاره به این که هنر تغییر و تحول را جاودانه می سازد گفت: ما نمی‌توانیم بدون هنر نرم افزارهای دنیای مدرن را که یکی از وجوه شهرنشینی است، تقویت کنیم.عقلانیت و انسان مداری و شهرنشینی وجوهی است که می‌توان آنها را در در دنیای مدرن، از رنسانس به این طرف دنبال کرد.

پورعلی با بیان این که تفسیر هایی که از دنیای هنر و دنیای مدرن ارایه می شود،‌ نباید تزاحمی با سنت ایجاد کند، گفت: ظرفیت های سنت ظرفیت هایی است که همچنان برای سازگاری با دستاوردهای دنیای جدید می تواند تکیه گاه باشد. ما نمی توانیم سنت را کنار بزنیم و تصور کنیم تغییر می‌تواند پایدار و در حقیقت ریشه دارشود؛ بلکه جامعه ایرانی خودش تمدن ساز بوده است و با تفکر برآمده از سنت توانسته دستاوردهای بزرگی را به بشریت اهدا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای جدید شرق دریافت تجربه بشری دنیای مدرن وایجاد دادوستد بین آنها است تا فاصله و تضادی بین دستاوردهای سنت و مدرن ایجاد نشود، گفت: این رمزی است که شهر و شهروند را می تواند بدون تنش و بدون درگیری با یکدیگر همسازو همراه کند که به نظر من کیش یکی از نمادهای این سازگاری و این هم سویی است و انسان وقتی آثار را می‌بیند یک لحظه خودش را در تاریخ رها می کند. همچنین امیداورم که ما بتوانیم با چنین برنامه‌هایی بتوانیم از ظرفیت‌های دنیای مدرن و سنت برای ساخت کیش زیبا و کیشوند فاخر به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه مراسم معاون گردشگری سازمان منطقه ازاد کیش با تبریک به هنرمندان این سمپوزیوم این مجسمه ها را تکه ای از ذهن دانست که به یادگار باقی خواهد ماند.

 خسرو نشان ادامه داد: این هنرمندان روزهای طاقت فرسایی را در کیش کار کردند. در روز هایی که پر از غبار سنگ بود و ناگزیر بودند گرمارا تحمل کنند و انرژی از خود گذاشتند که قطعا این انرژی از آثار آنها به کیشوندان و مسافران منتقل خواهد شد. وی با تقدیر از تلاش شرکت عمران، ابراز امیدواری کرد که با تدوام چنین برنامه‌هایی بتوان به یک "شهر- موزه" رسید.

ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز با زنده دانستن شهرها گفت: ما می‌توانیم با خلق آثار هنری، زیبایی‌های بصری شهر را افزایش دهیم. جای افتخار دارد که ما توانستیم در این سمپوزیوم جمعی از بهترین هنرمندان را دورهم جمع و آثار زیبایی را خلق کنیم و امیدوارم با تلاش همکاران‌مان این حرکت‌ها تداوم داشته باشد و شاهد خلق آثار هنری در نقاط  مختلف کیش باشیم.

 در پایان این مراسم ازهنرمندان این سمپوزیوم،‌ شهریار رضایی، مهدی سلحشور، حسین کهفی، علی امینی‌فر، حمید محمدحسین، مرتضی شعبانی و مصطفی محسنی، تقدیر و تشکر شد.

شایان ذکر است، سمپوزیوم مجسمه سازی هفت سنگ با حضور هفت هنرمند مجسمه ساز کشورمان از ۲۵ شهریور در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

وجه تسمیه نامگذاری این سمپوزیوم به نام هفت سنگ، تبدیل هفت قطعه سنگ بدون استفاده به سازه های هنری ارزشمند است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها