۷۲ روستا در بشاگرد و حاجی‌آباد تا نیمه اول اسفندماه امسال به اینترنت متصل می‌شود



معاون استاندار هرمزگان گفت: تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری ۵۱ روستای بشاگرد و ۲۱ روستای حاجی آباد با جمعیت ۱۴۴۱۹ نفر از طریق فیبر نوری به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، نازنین شیبانی تذرجی در ششمین جلسه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شهرستان بشاگرد که در راستای بررسی آخرین اقدامات انجام شده دستور استاندار هرمزگان و مصوبه سفر وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای پروژه فیبر نوری، 4 هزار خانوار در روستاهای بشاگرد و حاجی‌آباد می‌توانند از اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه بر بستر فیبر نوری بهره‌مند شوند و با کیفیت بالا به شبکه ملی اطلاعات دست یابند.

وی با تاکید بر افزایش بهره‌وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود در استان و ارتقاء شاخص‌های کیفی سرویس‌های ارتباطی مناطق محروم، ابراز داشت: طراحی و اجرا 290 کیلومتر شبکه و کابل نوری در بشاگرد و حاجی آباد در دستور کار قرار گرفته که با اتمام این پروژه نیازمندی‌های مردم در بخش خدمات الکترونیکی از جمله آموزش و بانکداری الکترونیکی در این مناطق مرتفع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با بیان اینکه توسعه ارتباطات در بشاگرد از اولویت‌های اساسی استاندار هرمزگان است، بیان کرد: 34 روستای واین، شهرشیب، تجک، ملکن، بن زیر، درنگ، سرملا، اشکان، ایرر، کرمستان، شهر شیب کلاه، سرهور، کسیسه‌ای، ایرمیش، بیکهنو، دستگرد در گاز، گازن بز، نیک دشت، در کلاهو، تیسور، کهور، دهندر، میرعمر، کلاتک سر، گرهون، دهندرشنبه، نزگوار، گوین، دوگنویر، گریوالان، نورآباد، زمین حسن، پتکنان بالای، گردکان و کلوچان از طرح فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: 7 ریپیتر در نقاط فاقد پوشش و دارای مشکل آنتن در بشاگرد و مجموعا 52 سایت بهره‌مند از طرح تکرارکننده‌های رادیویی در استان هرمزگان در نقاط کور و فاقد سیگنال تلفن همراه، از جمله کوه‌ها و نقاط صعب العبور راه اندازی خواهد شد. 

شیبانی با اشاره به اختصاص 220 کیلومتر فیبر نوری در مصوبه سفر وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه بشاگرد دسترسی مردم به تمامی خدمات شبکه ملی اطلاعات، از جمله خدمات آموزش الکترونیکی همچون شبکه شاد و همچنین خدمات الکترونیکی همچون خدمات بانکی، خدمات بهداشت و سلامتی الکترونیکی و خدمات دیگر با کیفیت مطلوب‌تر قابل دسترسی است.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم تداوم و تسریع فعالیت‌های توسعه‌ای استان در این حوزه بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مربوط تا رفع مشکلات تاکید کرد.

ششمین جلسه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شهرستان بشاگرد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روند اجرا و نقاط قوت و چالش‌های مطرح شده در انجام پروژه بشاگرد به کار خود پایان داد.

منبع: تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها