جزئیات پرداخت تسهیلات کرونایی اعلام شد



عیسی منصوری بیان کرد: ارزش تسهیلات پرداختی یه ۲۹۲ هزار بنگاه آسیب دیده تاکنون بیش از ۵۸۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار ۱۲۴۵ میلیارد تومان مربوط به تسهیلات حمایتی دولت از شرکت های معظم است.

به گزارش صبح ساحل، عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بیست و هشتمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا اظهار داشت: از مجموع ۷۰۴ هزار پرونده بررسی شده در فرآیند پرداخت تسهیلات کرونایی، ۵۴۴ هزار پرونده برای پرداخت به بانک معرفی شده است.

وی بیان کرد:‌ ارزش تسهیلات پرداختی یه ۲۹۲ هزار بنگاه آسیب دیده تاکنون بیش از ۵۸۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار ۱۲۴۵ میلیارد تومان مربوط به تسهیلات حمایتی دولت از شرکت های معظم است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمان ثبت نام فعالان کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا، برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان مهرماه است و این زمان تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: در چند هفته اخیر به طور میانگین روزانه بیش از ۲۵۰۰ نفر از شاغلان آسیب دیده از کرونا برای دریافت وام حمایتی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

عیسی منصوری بیان کرد: اعضای کارگروه تاکید کردند که بانک های عامل با جدیت بیشتر تسهیلات کرونایی را به متقاضیان تا پایان مهرماه پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که براساس آمار اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 3.76 میلیون واحد مشمول تسهیلات کرونایی تنها 704 هزار واحد ثبت نام شدند و 512هزار واحد ثبت نام نهایی کردند و البته 508هزار واحد پرونده آن‌ها ارسال شد و این در حالی است که تنها 238 هزار واحد در مجموع 4500 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند. همچنین در حالی که بیشترین درخواست تسهیلات برای وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت بوده اما در پرداخت تسهیلات، دستگاه‌های وام گیرنده از وزارت‌خانه دیگری بوده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها