دستگیری شکارچی غیرمجاز در سیریک



رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیریک گفت: یک نفر شکارچی غیرمجاز حرفه ای در شهرستان سیریک دستگیر شد.

به گزارش صبح ساحل به نوشته مهر، محمد امین عربی بیان داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیریک حین گشت و کنترل، در کوه های اطراف سیریک، یک نفر شکارچی غیر مجاز دستگیر کردند.

عربی اظهار داشت: در این عملیات از فرد متخلف، تعداد ۴ کوخه (تله زنده گیر پرندگان شکاری)، به همراه ۲ قطعه بهله (پرنده شکاری) و ۳ قطعه قمری کشف و ضبط شد.

عربی در ادامه اضافه کرد: این شکارچی غیر مجاز از آنجایکه سابقه دار هم بوده است، تعداد ۶ رشته تور مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری، به همراه یک دستگاه موتور سیکلت کشف و دستگیر شد، که بعد از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال گردید.

وی اشاره ای کرد به پرنده (پیغو) و گفت: پیغو یک پرنده شکاری کوچک از نوع شاهین است، که شکارچیان در تله بعنوان طعمه برای گرفتن شاهین بزرگ استفاده می کنند.

عربی جریمه ضرر و زیان زیست محیطی هر بهله شاهین تا مبلغ دویست میلیون تومان عنوان کرد و یاد آور: بابت ضرر و زیانی که این شکارچی غیر مجاز به محیط زیست زده است به مبلغ سی صد میلیون ریال جریمه گردید.

عربی تصریح کرد: در این فصل از سال، افراد سود جو مبادرت به زنده گیری پرندگان شکاری حفاظت شده این منطقه می کنند و بعد از انتقال به کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به فروش آنها می کنند که این گونه از پرندگان با خطر منقرض مواجه می کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها