عرضه در بازار سهام باعث نزولی شدن شاخص کل شد



با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه سنگین  در کلیت بازار سهام باعث نزولی شدن شاخص کل شد و شاخص کل با افت بیش از 1.5 درصدی به یک میلیون و 533 هزار واحد رسید.

به گزارش صبح ساحل،به نقل از تجارت نیوز، شاخص کل هم‌وزن حدود نیم درصد افت کرده است و این نشانی از روند نزولی در کلیت بازار سهام است.در روند معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای شاخص‌ساز روندی منفی دارند و این روند منفی در حالی است که قیمت دلار در کانال 30 هزار تومان تثبیت شده و امروز نیز تحریم‌های تسلیحاتی ایران بعد از 10 سال لغو شده است، این دو موضوع خودشان سیگنال مثبتی برای صعودی شدن روند بازار سهام محاسبه می‌شوند اما به دلیل فشار عرضه در کلیت بازار سهام روند شاخص کل نزولی شد.

پیش‌بینی می‌شود به دلیل افزایش قیمت دلار و همچنین ارزندگی سهم‌های ارز محور بازار سهام بعد از دوره اصلاح بازار، این سهم‌ها لیدر بازار سهام باشند و توجه بازار سهام نسبت به این سهم‌ها بیشتر باشد.شاخص کل دقایق ابتدایی بازار را با افت بیش از 34 هزار واحدی متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، شتران و شبندر آغاز کرده است.

معاملات منفی نمادهای فولاد، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در حالی که لغو تحریم‌های 10 ساله تسلیحاتی می‌تواند خبر خوبی برای روند بهتر بازار سهام باشد اما بازار سهام هیچ واکنش مثبتی به این خبر ندارد و این اولین بار نیست که بورس واکنش برعکس نسبت به سخنرانی‌های رئیس جمهور دارد.

نقشه بازار سهام در 27 مهرماه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها